کاریابی در آلمان آسان تر می شود!

دولت آلمان آخرین قانون مهاجرتی خود را با هدف جذب کارگران ماهر بیشتر از کشورهای ثالث برای رفع کمبود نیروی کار خود را تصویب نمود. این لایحه توسط وزارت کشور و وزارت کار و امور اجتماعی ارائه شد و در تاریخ 8 اسفند به تصویب هیأت وزیران رسید.

قانون جدید برای تسهیل مهاجرت کارگران خارجی که دارای مهارت های تخصصی در زمینه هایی که آلمان با مشکل مواجه هست، طراحی شده است. دولت امیدوار است که با تسهیل ورود این کارگران به کشور، بتوانند با این بحران رو به رشد به ویژه در مشاغل کوچک و متوسط مقابله کنند.

نانسی فایزر، وزیر کشور در اظهار نظر در مورد تصویب قانون جدید، آن را اولین گام در جهت ایجاد یک قانون مهاجرتی مدرن توصیف کرد که کارگران ماهر را به آلمان می آورد. در ادامه گفته است که ما اطمینان حاصل خواهیم کرد که کارگران ماهر را وارد کشوری می کنیم که اقتصاد ما سال هاست که به آن نیاز فوری داشته است. به نقل از SchengenVisaInfo.com، هر کسی که با مشاغل کوچک و متوسط صحبت می کند، می داند که این تنها راهی است که می توانیم رونق کشورمان را تضمین کنیم.

  به طور مشابه، وزیر کار هوبرتوس هیل بر نیاز به نیروی کار ماهر تاکید کرد و تامین امنیت آن را یکی از بزرگترین چالش های اقتصادی آلمان در چند دهه آینده توصیف کرد.

از جمله تغییرات کلیدی در این قانون می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کارت آبی اتحادیه اروپا برای متخصصان بیشتری با مدرک دانشگاهی قابل دسترسی خواهد بود
  • خارجی‌هایی که حداقل دو سال تجربه حرفه‌ای داشته باشند و صلاحیت‌های حرفه‌ای به رسمیت شناخته شده توسط دولت در کشور خود داشته باشند، اجازه خواهند داشت برای کار به آلمان بیایند. هر چند که یک سقف حقوق برای این دسته تعیین خواهد شد.
  • صلاحیت حرفه ای افراد دیگر نیازی به مراحل تایید در را آلمان ندارد. کسانی که مایلند مدارک حرفه ای خود را به تایید کشور آلمان برسانند می توانند پس از ورود این کار را انجام دهند و دیگر موظف به تکمیل آن قبل نیستند.
  • ویزای جستجوی کار برای افرادی که مایل به رفتن به آلمان و جستجوی شغل در رشته خود هستند صادر خواهد شد و اجازه کار تا حداکثر بیست ساعت در هفته در این نوع ویزا به آنها داده خواهد شد.
  • این شرایط فراهم شده است که در بخش هایی که تقاضای بیشتری وجو دارد افراد بتوانند در مشاغل کوتاه مدت تا هشت ماه مشغول شوند.

این قانون نشان می دهد که آلمان در حال راحت تر کردن سیاست های پذیرش مهاجران خود است که فرصت مناسبی را برای افرادی قصد مهاجرت به این کشور را دارند فراهم میکند. بدیهی است افرادی که شرایط کاری و توانایی زبانی بهتری نسبت به بقیه افراد دارند شانس بهتری خواهند داشت.

سعی می کنیم به زودی در محتوایی دیگر مشاغل که شانس بیشتری در دریافت ویزا  آلمان را دارند معرفی کرده و شرایط آن را توضیح دهیم.

5/5 - (2 امتیاز)