برای یادگیری زبان آلمانی از کجا شروع کنیم؟

آیا می خواهید زبان آلمانی را یاد بگیرید؟ آلمانی به عنوان یکی از سخت ترین زبان ها برای یادگیری شناخته شده است. بدون شک، گرامر و واژگان آلمانی همیشه به راحتی قابل درک نیستند. اما تسلیم نشو! هیچ زبانی آسان نیست. بنابراین اگر واقعاً می خواهید زبان آلمانی را سریع یاد بگیرید، می توانید حتی با مطالعه خودتان به این هدف برسید.

در این مطلب می خواهیم کمک کنیم تا به صورت اصولی و درست شروع به یادگیری آلمانی کنید تا بتوانید این مسیر را تا انتها به خوبی پیش ببرید.

هدف اصلی خود را برای یادگیری آلمانی پیدا کنید

حتی قبل از اینکه روش یادگیری ترجیحی را انتخاب کنید یا مطالب مطالعه را بیابید، باید یک قدم به عقب برگردید و تحلیل کنید که چرا می خواهید آلمانی یاد بگیرید. هدف اصلی خود را مشخص کنید و آن را یادداشت کنید تا در مسیر تسلط به زبان به شما انگیزه دهد.

تا جایی که می توانید هدف خود را مشخص کنید و فراموش نکنید که یک چارچوب زمانی دقیق تعیین کنید. در اینجا لیستی از دلایلی وجود دارد که می تواند دلایل شما باشد:

برای ثبت نام در [نام دانشگاه آلمان] در دو سال؛

برای استخدام در یک شرکت آلمانی فناوری اطلاعات در فرانکفورت در سال آینده؛

یادگیری زبان آلمانی به صورت روان برای صحبت کردن با اعضای یک خانواده آلمانی زبان.

صحبت با شرکای تجاری آلمانی بدون مترجم در مدت شش ماه؛

برای سفر به آلمان و صحبت روان با مردم محلی.

هدف اصلی خود را پیدا کنید و متوجه خواهید شد که یادگیری زبان آلمانی آنقدر که قبلا فکر می کردید سخت نیست. مطالعه با یک مدرس حرفه ای که شما را در فرآیند یادگیری راهنمایی می کند، یادگیری زبان را حتی آسان تر می کند.

شرکت در کلاس زبان آلمانی

برای شروع یادگیری آلمانی برای اینکه بتوانید در مسیر درست تری پیش بروید شرکت در یک کلاس زبان آلمانی آنلاین یا حضوری می تواند یک گزینه عالی برای یادگیری این زبان نسبتا سخت باشد.

با شرکت در کلاس زبان آلمانی آنلاین شما با راهنمایی یک استاد زبان بهتر می توانید با مشکلات این زبان کنار آمده و سریع تر و راحت تر مطالب را آموزش ببینید.

آموزش خودخوان آلمانی در ابتدا با توجه به سختی هایی که دارد می تواند شما را در یک چالش بزرگ قرار دهد و شما را از یادگیری بازدارد.

در این راستا آموزشگاه دهخدا با تجربه‌ی زیادی که در این مسیر داشته می‌تواند به خوبی شما را راهنمایی کند.

بر حروف الفبا مسلط شوید

با تجزیه و تحلیل تفاوت بین الفبای آلمانی و انگلیسی شروع کنید. در واقع مصوت ها و صامت های مشابه در این دو زبان متفاوت به نظر می رسند. ابتدا صداها را یاد بگیرید تا بتوانید بعداً کلمات را یاد بگیرید و آن ها را به درستی تلفظ کنید.

به حروف دارای umlaut (Ä, Ö, Ü) توجه ویژه ای داشته باشید زیرا نحوه تلفظ یک حرف را کاملاً تغییر می دهد.

علاوه بر این، توجه داشته باشید که صدادارها یا صامت ها به تنهایی چگونه به نظر می رسند، زیرا دو مصوت یا صامت که یکی پس از دیگری استفاده می شوند ممکن است با هر یک از آن ها که به تنهایی استفاده می شوند متفاوت باشند.

ابتدایی ترین کلمات را یاد بگیرید

برای شروع و در نتیجه اولین مکالمه اولیه خود به زبان آلمانی، برخی از احوالپرسی های مهم آلمانی را یاد بگیرید مانند:

Hallo!

سلام!

Hallo! Wie geht’s?

سلام! حال شما چطوره؟

Guten Morgen!

صبح بخیر!

Guten Tag!

بعد از ظهر بخیر!

Guten Abend!

عصر بخیر!

Danke sehr!

خیلی متشکرم!

Tschüss! Bis zum nächsten Mal.

خداحافظ! بعدا می بینمت.

Ich heiße …. .

اسم من …. است.

Ich spreche nicht sehr gut Deutsch.

نمی توانم خیلی خوب آلمانی صحبت کنم.

اسم ها، افعال و صفت های کلیدی را یاد بگیرید

هنگامی که عبارات اصلی آلمانی را درک کردید، می توانید به راحتی با یک فرد بومی صحبت کنید. اما اگر می ‌خواهید مکالمه را ادامه دهید و درباره شخصی که با او صحبت می ‌کنید بیشتر بدانید، باید چند کلمه کلیدی آلمانی را بدانید. سعی کنید کلمات جدید را در متن یاد بگیرید تا بتوانید به سرعت آنها را حفظ کنید. با یادگیری اصطلاحات و اصطلاحات عامیانه مکالمات را جذاب نگه دارید.

گرامر و ساختار جمله را درک کنید

وقتی نوبت به یادگیری زبان آلمانی برای مبتدیان می رسد، گرامر سخت ترین قسمت خواهد بود. بدون شک، بخش گرامری در ابتدا می تواند بسیار مشکل باشد. اما تقریباً هیچ استثنایی برای قواعد دستور زبان آلمانی وجود ندارد که به خاطر سپردن آن ها آسان تر می شود.

در مورد ساختار جمله چطور؟ از نظر ساختاری، آلمانی بسیار شبیه به انگلیسی است، بنابراین درک قوانین چندان دشوار نخواهد بود.

یک مینی آلمان در اطراف خود ایجاد کنید

برای غرق شدن در زبان آلمانی نیازی به زندگی در آلمان نیست. در اینجا چند نکته و ترفند کاربردی وجود دارد که می توانید از آنها برای آموزش زبان آلمانی استفاده کنید:

تماشای فیلم ها و برنامه های تلویزیونی آلمانی

اگر می خواهید بدانید چگونه آلمانی صحبت کنید، ابتدا باید نحوه گوش دادن را یاد بگیرید. همچنین، این یک روش مفید برای یادگیری واژگان جدید در موقعیت است.

به پادکست ها گوش دهید

گوش دادن به پادکست های آلمانی مانند Warum Nicht، GermanPod101، و CoffeeBreak راهی عالی برای یادگیری زبان است.

ویدیوهای آموزشی را در یوتیوب تماشا کنید

هزاران ویدیوی مفید برای هر سطح وجود دارد که می توانید از آنها برای تسلط بر مهارت های خود استفاده کنید.

خواندن کتاب ها

برای به خاطر سپردن واژگان اولیه، از کتاب های ساده مانند کتاب های کودکان شروع کنید.

یک دوست آلمانی زبان پیدا کنید

اگر فردی برای تمرین داشته باشید، یادگیری زبان آلمانی بسیار سریعتر خواهد بود. امروزه پلتفرم ‌های آنلاین مختلف به زبان‌ آموزان فرصت می‌ دهند تا با افراد بومی صحبت کنند.

امتیاز دهید