سریع ترین و بهترین روش آموزش زبان آلمانی در منزل چیست؟

زبان آموزان برای یادگیری زبان آلمانی بهتر است قبل از هر چیزی از خود بپرسند که به چه دلیل قصد یادگیری زبان آلمانی را دارند. مشخص کردن هدف باعث می‌شود تا با برنامه ریزی دقیق بتوانند یادگیری را انجام دهند. آموزش زبان آلمانی در منزل با استفاده از تکنیک‌های مختلف و شرکت در دوره‌های آموزشی آنلاین امکان پذیر است. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی شیوه‌های صحیح یادگیری زبان آلمانی بپردازیم لذا در صورتی که می‌خواهید در مورد این موضوع بیشتر بدانید، کافی است تا پایان همراه ما باشید.

یادگیری زبان آلمانی در منزل سخت است

باید بگوییم که تفاوت های کلیدی بین زبان انگلیسی و زبان آلمانی وجود دارد. زبان آلمانی به نسبت زبان انگلیسی از لحاظ واژگان، ساختار، گرامر و… دارای شگفتی‌های بیشتری است که این امر باعث می‌شود تا زبان آموزان برای یادگیری این زبان، با دغدغه‎های زیادی روبرو شوند. سخت بودن زبان آلمانی به دلیل این است که بسیاری از زبان آموزان تا به امروز پا به دنیای ناشناخته نگذاشته‌اند. یادگیری زبان آلمانی در خانه با استفاده از کلاس‌های آموزشی آنلاین و به کارگیری تکنیک‌های روز آموزشی امکان پذیر است. 

در واقع زبان آموزان ضمن مشخص کردن اهداف خود می‌توانند با برنامه ریزی دقیق و تمرین و تکرار زیاد، آموزش فشرده زبان آلمانی در منزل را آغاز کنند. انتخاب دوره‌های آموزشی مناسب در این زمینه دارای اهمیت و می‌تواند یادگیری را تسهیل کند.

آموزش و یادگیری زبان آلمانی چقدر طول می‌کشد

مدت زمان یادگیری زبان آلمانی به عوامل زیادی نظیر جنسیت، میزان تمرین، خلاقیت در انتخاب روش آموزشی، سن و… بستگی دارد. نمی‌توان به شکل ثابت یک عدد از پیش تعیین شده را برای یادگیری زبان مشخص کرد. هر فرد متناسب با سطح هوش و یادگیری خود می‌تواند از آموزش زبان آلمانی در خانه بهره‌مند شود.

با توجه به موارد بیان شده می‌توان گفت که انتخاب دوره مناسب برای یادگیری زبان آلمانی در منزل باعث کوتاه‌ شدن مسیر آموزش می‌شود. در واقع زبان آموزان باید از میان دوره‌های آموزشی مختلف، به دنبال انتخاب آموزش باکیفیت باشند. آموزش زبان آلمانی در منزل توسط مجموعه‌های مختلف انجام می‌شود که انتخاب بهترین آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

نکات مهمی که در مورد زبان آلمانی حتما باید بدانید

یک سری نکات مهم و کلیدی در مورد زبان آلمانی وجود دارد که در نظر گرفتن آنها باعث تسهیل در یادگیری می‌شود. از مهم‌ترین این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انتخاب سبک یادگیری صحیح
  • مرور لغات و واژگان خوانده شده در طول روز
  • یادگیری گرامر آلمانی به شکل اصولی و استاندارد
  • گوش دادن به فایل‌های صوتی آلمانی به شکل مستمر

هر یک از موارد لیست شده در بالا به عنوان یک شیوه یادگیری خودآموز زبان آلمانی محسوب می‌شود که زبان آموزان باید نسبت به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

روش یادگیری زبان آلمانی در منزل

شیوه‌های متنوع زیادی برای یادگیری زبان آلمانی در منزل وجود دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به شیوه خودآموز و استفاده از دوره‌های آموزشی اشاره کرد. هر فرد متناسب با سطح تجربه و شناخت خود نسبت به واژگان زبان آلمانی، می‌تواند یادگیری این زبان را در برنامه روزانه خود قرار دهد. شاید بتوان گفت که بهترین روش یادگیری زبان آلمانی در منزل، استفاده از دوره‌های آموزشی مناسب و به کارگیری اپلیکیشن‌های هوشمند است.

امروزه انتخاب دوره آموزش آنلاین زبان آلمانی از اهمیت بالایی برای یادگیری صحیح برخوردار است. در کنار انتخاب آموزش مناسب، شناخت بهترین سایت و اپلیکیشن‌ نیز به افراد کمک خواهد کرد تا به شکل آسان مطالب و ساختار زبان آلمانی را یاد بگیرند.

معرفی بهترین سایت و اپلیکیشن‌ها برای یادگیری زبان آلمانی در منزل

روش یادگیری زبان آلمانی در منزل متنوع هستند که یکی از بهترین آنها استفاده از سایت و اپلیکیشن‌های کاربردی در این زمینه است که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

  • اپلیکیشن Duolingo
  • اپلیکیشن Drops
  • اپلیکیشن Rosetta Stone
  • اپلیکیشن Memrise
  • اپلیکیشن Babbel

هر یک از اپلیکیشن‌های معرفی شده در بالا دارای نسخه اندروید و ios هستند که زبان آموزان می‌توانند از آنها برای افزایش یادگیری زبان آلمانی استفاده کنند. در این بین سایت دولینگو یکی از سایت‌های معتبر آموزش زبان است که دارای دوره‌های رایگان آموزشی  زبان آلمانی است. زبان آموزان در مرحله نخست برای یادگیری واژگان زبان می‌توانند از این وب سایت استفاده کنند و در نهایت برای تکمیل یادگیری در دوره‌های آموزشی پیشرفته شرکت کنند.

نحوه یادگیری زبان آلمانی در منزل

یادگیری خودآموز زبان آلمانی در خانه با رعایت کردن 5 اصل کلیدی امکان پذیر است که شامل داشتن چرایی محکم، داشتن انگیزه و حفظ آن، هدف گذاری کردن، وقت گذاشتن برای تمرین و پایبند بودن به تمرین می‌شود. زبان آموزان در ابتدای آموزش باید در مورد دلایل یادگیری زبان آلمانی، اهداف خود را تعیین کنند.

داشتن انگیزه در طول مسیر یادگیری بسیار مهم است چرا که باعث عدم دلسری می‌شود. هدف گذاری در مسیر آموزش باعث می‌شود تا گام‌های بزرگ باعث کاهش انگیزه زبان آموزان نشود. برای یادگیری آموزش زبان آلمانی در منزل، وقت گذاشتن بسیار مهم است، زبان آموزان باید در طول روز و به شکل گسترده آموزش‌ها را مطالعه کنند. در نهایت پایبند بودن به تمرین‌های اصولی می‌تواند افراد را به اهداف از پیش تعیین شده برساند.

·      چطور یادگیری زبان آلمانی را در خانه شروع کنیم

چند اصول کلیدی برای یادگیری زبان آلمانی از صفر تا صد در منزل وجود دارد که در نظر گرفتن آنها باعث تسهیل یادگیری می‌شود. زبان آموزان برای شروع یادگیری زبان آلمانی بهتر است چند گام مهم را در نظر داشته باشند:

  • شروع با بررسی وضعیت الفبای آلمانی
  • یادگیری عبارات ساده و کاربردی
  • افزایش یادگیری دایره لغات
  • ساخت جملات ساده و عمومی
  • انجام فعالیت‌های روزانه با زبان آلمانی
  • تماشای فیلم و سریال به زبان آلمانی
  • استفاده از دوره‌های آموزشی مناسب

·      چطور گرامر، واژگان و مهارت‌های گفتاری و شنیداری آلمانی را در خانه تمرین کنم

مهم‌ترین اصل در یادگیری زبان آلمانی به ویژه بخش‌های گرامر، مهارت‌های شنیداری و گفتاری، انتخاب دوره‌های آموزشی باکیفیت است. در واقع زبان آموزان با انتخاب دوره‌های مناسب می‌توانند زمان یادگیری را کاهش دهند. گرامر و واژگان زبان آلمانی بسیار گسترده هستند لذا زبان آموزان علاوه بر شرکت در دوره‌های آموزشی باکیفیت، بهتر است به تماشای فیلم و ویدیوهای کوتاه به زبان آلمانی مشغول شوند.

هر یک از موارد گفته شده باعث تمرین و تکرار مطالب آموخته شده می‌شود که این امر می‌تواند یادگیری را در ذهن زبان آموزان به شکل ویژه تثبیت کند.   

·      از چه مواردی می‌توان برای یادگیری سریع‌تر زبان آلمانی کمک گرفت

روش های یادگیری زبان آلمانی از صفر تا پیشرفته در منزل امکان پذیر است. زبان آموزان با توجه به جنسیت، سن و میزان آمادگی خود می‌توانند از ترکیبی از موارد آموزشی مختلف برای یادگیری استفاده کنند. افرادی که زمان یادگیری محدودی دارند، برای یادگیری سریع‌تر زبان آلمانی بهتر است در کلاس آنلاین آموزش زبان آلمانی که به شکل فشرده در مجموعه‌های مختلف انجام می‌شود شرکت کنند.

دوره‌های آموزشی فشرده و تدریس خصوصی زبان آلمانی آنلاین با حفظ کیفیت بالا برگزار شده که به زبان آموزان این امکان را می‌دهد که بتوانند در یک بستر مناسب، چارچوب اصلی زبان آلمانی را یاد بگیرند. این دوره‌ها توسط اساتید برتر برگزار شده و متناسب با نیاز زبان آموزان مختلف طراحی شده‌اند.

مشکلات یادگیری زبان آلمانی در منزل چیست

به دلیل این که زبان آلمانی به عنوان یکی از زبان‌های سخت و دشوار محسوب می‌شود، زبان آموزان برای یادگیری خودآموز این زبان دچار مشکلات مختلف می‌شوند. این مشکلات می‌تواند در تلفظ واژگان، تشخیص ساختار دقیق کلمه در جملات، گرامر و… باشد. از این رو زمانی که زبان آموزان بخواهند به شکل خودآموز یادگیری این زبان را در برنامه یادگیری خود قرار دهند، همواره باید زمان زیادی را صرف آموزش کنند.

بسیاری از افراد با انتخاب شیوه آموزش ترکیبی می‌توانند، یادگیری را تسهیل کنند. آموزش زبان آلمانی در منزل با استفاده از انتخاب منابع آموزشی رایگان و شرکت در دوره‌های باکیفیت امکان پذیر است.

معرفی منابع رایگان آموزش زبان آلمانی برای یادگیری در منزل

ترکیبی از بهترین منابع رایگان آموزش زبان آلمانی باعث تسهیل یادگیری در زبان آموزان و متقاضیان می‌شود. افرادی که به دنبال استفاده از منابع رایگان در این زمینه هستند می‌توانند از وب سایت‌های Busuu، Duolingo، Livemocha و Learnalanguage به شکل رایگان برای یادگیری زبان آلمانی استفاده کنند.

در این بین اپلیکیشن‌های کاربردی زیادی وجود دارند که هر کدام دارای مزیت‌های مخصوص به خود هستند که به زبان آموزان این امکان را می‌دهند که به شکل آسان بخش‌های مختلف زبان آلمانی را یاد بگیرند. از مهم‌ترین اپلیکیشن‌ها در این زمینه می‌توان به اپلیکیشن چرب زبان، اپلیکیشن Memrise و اپلیکیشن For Farsi-German vocabulary trainer اشاره کرد. در کنار وب سایت و اپلیکیشن، تماشای فیلم و سریال تولید شده با زبان آلمانی نیز می‌تواند اثربخشی زیادی در یادگیری این زبان داشته باشد.

موسسه زبان استاد مسجدی ؛ تنها موسسه برگذار کننده کلاس های آنلاین و خصوصی زبان در ایران

در بین مجموعه‌های مختلف ارائه دهنده آموزش آنلاین زبان آلمانی، مجموعه آموزشی زبان استاد مسجدی به عنوان بهترین انتخاب محسوب می‌شود. دوره‌های آموزش زبان آلمانی و آموزش آنلاین آیلتس  زبان استاد مسجدی توسط اساتید برتر و تحت نظر ایشان به شکل خصوصی و فشرده برگزار می‌شود. زبان آموزان در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر کافی است به آدرس    https://ostad-masjedi.ir  مراجعه کنند. 

5/5 - (1 امتیاز)