بهترین دانشگاه های آلمان 2021

برترین دانشگاه های آلمان 2021

اگر به دنبال تحصیل در آلمان هستید، خوشحال خواهید شد بدانید که این کشور منزلگاه 46 دانشگاه از 1029 دانشگاهی است که در رتبه بندی QS World University به تازگی منتشر شده است. از این تعداد، 12 دانشگاه آلمان در ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان در سال جاری حضور دارند.

دانشگاه ها بر اساس شش شاخص ارزیابی می شوند: شهرت دانشگاهی و کارفرما، نسبت استاد/دانشجو، استناد به هر دانشکده (اندازه گیری خروجی تحقیق)، نسبت هیئت علمی بین المللی و نسبت بین المللی دانشجو. می‌توانید در مورد نحوه ارزیابی دانشگاه‌ها در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان در روش شناسی بیشتر بدانید.

برای آشنایی با برترین دانشگاه‌های آلمان در سال 2021، با نگاهی به یازده دانشگاه برتر این کشور، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

 

رتبه بندی QS World University 2021 – برترین دانشگاه های آلمان

رتبه در آلمان رتبه جهانی نام دانشگاه
1 50 Technische Universität München
2   63 Ludwig-Maximilians-Universität München
3   64 Ruprecht-Karls-Universität Heidelberg
4   117 Humboldt-Universität zu Berlin
5   130 Freie Universität Berlin
6   131 KIT, Karlsruher Institut für Technologie
7   145 Rheinisch-Westfälische Technische Hochschule Aachen
8   148 Technische Universität Berlin
9 173 Technische Universität Dresden
10 175 Eberhard Karls Universität Tübingen
10 175 Universität Freiburg

10. Universität Freiburg

 

Freiburg_Unibibliothek

 

دانشگاه فرایبورگ در رتبه دهم مشترک آلمان قرار دارد که رتبه 175 مشترک جهان را دارد. این دانشگاه از نظر شاخص شهرت علمی رتبه 147 را در جهان دارد و برنده 21 جایزه نوبل به عنوان فارغ التحصیلان، استادان یا محققان وابسته به دانشگاه هستند.

Universität Freiburg در سال 1457 تأسیس شد و پنجمین دانشگاه قدیمی آلمان است. امروزه این دانشگاه بیش از 24000 دانشجو از بیش از 100 کشور دارد.

10. Eberhard Karls Universität Tübingen

 

universitat-tubingen

 

Eberhard Karls Universität Tübingen که دارای رتبه 175 مشترک به همراه دانشگاه فرایبورگ است، دارای بالاترین امتیاز خود در شاخص نسبت هیئت علمی بین المللی است.

این دانشگاه به دلیل رشته الهیات و مطالعات دینی خود دارای اعتبار ویژه ای است، که برای آن رتبه هفتم را در رتبه بندی جهانی دانشگاه‌های QS تا سال 2020 کسب کرده است.

9. Technische Universität Dresden

 

Semper Opera House in Dresden

 

Technische Universität Dresden (TU)، پس از افزایش شش پله‌ای امسال، در رتبه 173 جهان در رتبه بندی جهانی قرار دارد. یکی از مدارس برتر فناوری آلمان، این دانشگاه در شاخص نسبت استاد و دانشجو و شاخص شهرت کارفرما رتبه 120 را دارد.

پردیس اصلی TU در مرکز شهر درسدن واقع شده است. این دانشگاه تعداد کمتر از 32000 دانشجو دارد، که دانشجویان بین المللی حدود یک هشتم آنها را تشکیل می دهند.

8. Technische Universität Berlin

 

Berlin-Universitat-zwischen-1890-und-1900-p2961

 

با نگاهی به 10 بهترین دانشگاه آلمان، به پایتخت آلمان بروید، Technische Universität Berlin در رتبه هشتم آلمان قرار دارد و یک رتبه به 148 در سراسر جهان سقوط کرده است.

این دانشگاه به ویژه برای شهرت کارفرمایان نمره بالایی دارد، جایی که رتبه 139 را در سراسر جهان دارد. همچنین عضو گروه معتبر TU9 است که شامل چندین مورد از مهمترین موسسات فناوری آلمان است.

7. Rheinisch-Westfälische Technische Hochschule Aachen

 

مهاجرت به آلمان - دانشگاه های آلمان - آموزشگاه های زبان آلمانی - فیلم و سریال های زبان آلمانی

 

Rheinisch-Westfälische Technische Hochschule Aachen (RWTH Aachen) در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی امسال هشت رتبه صعود کرده و در حال حاضر در رتبه 148 قرار دارد و رتبه 30 را در جهان برای شهرت کارفرما دارد.

RWTH آخن با بیش از 45،600 دانشجو و 162 دوره تحصیلی، بزرگترین دانشگاه فنی آلمان است.

6. KIT, Karlsruher Institut für Technologie

 

Karlsruhe-Institute-of-Technology-–-Germany

 

KIT ، Karlsruher Institut für Technologie ، امسال هفت رتبه پایین برای رتبه 131 دارد. این مدرسه در سال 2021، پس از سقوط از پنج مدرسه برتر، رتبه ششم را در آلمان به خود اختصاص داد. KIT نمره برجسته ای برای شهرت کارفرما کسب می کند، جایی که رتبه 63 را در سراسر جهان دارد.

هدف این دانشگاه مشارکت قابل توجه در چالش های جهانی در زمینه انرژی، تحرک و اطلاعات است و از مطالعه مبتنی بر تحقیق برای آماده سازی 24400 دانشجو برای زندگی پس از فارغ التحصیلی استفاده می کند.

5. Freie Universität Berlin

 

مهاجرت به آلمان - دانشگاه های آلمان - آموزشگاه های زبان آلمانی - فیلم و سریال های زبان آلمانی

 

با حفظ رتبه 130، Freie Universität Berlin بر KIT ، Karlsruher Institut für Technologie پیشی گرفته و در رتبه بندی دانشگاه‌های امسال رتبه پنجم آلمان را کسب کرده است.

این دانشگاه از نظر شهرت علمی در رتبه 65 جهان قرار دارد و به دلیل دوره های علوم اجتماعی خود، به ویژه برای درس سیاست، که در حال حاضر رتبه 19 مشترک آن در جهان است، شهرت زیادی دارد.

4. Humboldt-Universität zu Berlin

 

1599px-Humboldt_University_of_Berlin_-_Humboldt-Universität_zu_Berlin_-_Université_Humboldt_de_Berlin

 

در مکان چهارم آلمان برای دومین سال متوالی، Humboldt-Universität zu Berlin قرار دارد. این دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه‌های جهان در سال جاری سه پله صعود کرده و رتبه 117 را از آن خود کرده و در شاخص شهرت علمی رتبه 50 را کسب کرده است.

این دانشگاه در برلین واقع شده است و در سال 1810 تأسیس شد و عنوان “مادر همه دانشگاه ها” را دریافت کرد. این امر با پیشرفت‍‌های بزرگی در فیزیک و سایر علوم توسط اساتید آن، از جمله آلبرت اینشتین، مرتبط بود. این دانشگاه همچنین با حداقل 55 برنده نوبل ارتباط داشته است.

3. Ruprecht-Karls-Universität Heidelberg

 

مهاجرت به آلمان - دانشگاه های آلمان - آموزشگاه های زبان آلمانی - فیلم و سریال های زبان آلمانی

 

Ruprecht-Karls-Universität Universität Heidelberg در رتبه بندی جهانی امسال با دو رتبه بالاتر در رتبه 64 جهان و سوم در آلمان قرار دارد.

Ruprecht-Karls-Universität Heidelberg همچنین عنوان قدیمی ترین دانشگاه کشور را در سال 1386 تاسیس کرده است. این دانشگاه 100 نمره برتر را برای شهرت دانشگاهی و شاخص‌های نسبت دانشجویان هیات علمی کسب می کند.

2. Ludwig-Maximilians – Universität München

 

مهاجرت به آلمان - دانشگاه های آلمان - آموزشگاه های زبان آلمانی - فیلم و سریال های زبان آلمانی

 

Ludwig-Maximilians-Universität München در سال 2021 در رتبه 63 جهان قرار داشت. این دانشگاه در سال 1472 تاسیس شد و در حال حاضر بیش از 50،900 دانشجو دارد و دانشجویان بین المللی 15 درصد جمعیت دانشجویی را تشکیل می‌دهند.

لودویگ ماکسیمیلیان-Universität München از نظر شهرت علمی رتبه 36 جهان را دارد و با 42 برنده نوبل در ارتباط است.

1. Technische Universität München

 

مهاجرت به آلمان - دانشگاه های آلمان - آموزشگاه های زبان آلمانی - فیلم و سریال های زبان آلمانی

 

آخرین و بی‌تردید کمترین اهمیت، Technische Universität München بار دیگر در میان برترین دانشگاه‌های آلمان قرار دارد. این دانشگاه امسال با پنج پله صعود رتبه 50 را در کل جهان و 17 را از نظر شهرت کارفرما کسب کرده است.

Technische Universität München در سال 1968 تأسیس شد و هدف آن ترکیب امکانات برتر برای تحقیقات پیشرفته با فرصت‌های یادگیری منحصر به فرد برای دانش‌آموزان و تلاش برای ایجاد ارزش پایدار برای جامعه است.

5/5 - (1 امتیاز)