بهترین شغل برای خانم ها در آلمان کدام مشاغل هستند؟

بررسی بهترین شغل برای خانم ها در آلمان در مقاله زیر

طبق آمار سایت آلمانی destatis در سال ۲۰۲۳ حدود ۲۰ درصد از افراد شاغل در آلمان خانم هستند. در واقع آلمان به دلیل قوانین حمایتی مانند مرخصی والدین و حقوق نگهداری از کودکان که برای اشتغال زنان دارد، شرایط کاری مناسبی برای خانم‌ها فراهم کرده است. در این مقاله به بررسی بهترین شغل برای خانم ها در آلمان و حقوق آن‌ها نظیر مهندسی، پرستاری، حسابداری و آموزگاری خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع‌به شرایط کاری خانم‌ها در آلمان، شما را دعوت به مطالعه ادامه مقاله می‌کنیم.

معیارهای انتخاب بهترین شغل برای خانم ها در آلمان

هنگامی که به دنبال بهترین شغل و شرکت برای زنان در آلمان هستید، معیارهای زیر به شما برای داشتن انتخاب درست کمک خواهد کرد:

  • میزان تقاضای صنعت برای متخصصان ماهر: پیدا کردن فرصت‌های شغلی را آسان‌تر می‌کند. حوزه‌هایی مانند پرستاری و پزشکی، فناوری اطلاعات، بازرگانی و مدیریت
  • توجه به تعادل کار و زندگی: به دنبال شرکت‌هایی باشید که ساعت کاری انعطاف پذیر، امکان دورکاری و مرخصی‌های مختلف دارند.
  • شرکت‌ها و صنایعی را در نظر بگیرید که متعهد به برابری جنسیتی هستند. آلمان قوانین کار محکمی دارد که از تبعیض جنسیتی پیشگیری می‌کند.
  • امکان رشد شغلی: به دنبال کارفرمایانی باشید که برنامه های توسعه فردی و کاری، فرصت‌هایی برای پیشرفت و برنامه‌های آموزشی ارائه می‌دهند.
  • حقوق و مزایا: اطمینان داشته باشید که شرکت موردنظر حقوق و مزایا مناسب، بیمه درمانی، برنامه‌های بازنشستگی و سایر مزایا حقوق و دستمزد را ارائه می‌دهد.
  • فرهنگ شرکتی حمایتگر باعث می‌شود به میزان قابل‌توجهی بر رضایت شغلی بانوان تاثیر بگذارد. به دنبال شرکت هایی با محیط کار مثبت باشید.

از این‌رو هنگام انتخاب شغل در آلمان به‌عنوان یک خانم، شرایط ذکر شده را حتما ملاک خود قرار دهید تا بهترین تجربه را از اشتغال در این کشور داشته باشید.

مزایای کار در آلمان برای زنان

بررسی صنایع ارائه دهنده بهترین شغل برای خانم ها در آلمان

اقتصاد قوی و قوانین پیشرفته کاری آلمان، این کشور را به مقصدی مطلوب و مناسب برای زنانی تبدیل کرده است که به دنبال کار در خارج از کشور هستند. در این بخش برخی از بهترین صنایع برای خانم‌ها به منظور کار در آلمان شرح داده شده است:

  • مراقبت های بهداشتی: پرستاری، پزشکی، مراقبت از سالمندان و به‌طور کلی حوزه‌های مربوط به سلامت، تقاضای بالایی برای فعالیت بانوان دارد.
  • صنعت فناوری اطلاعات: بخش فناوری اطلاعات در آلمان فرصت های متعددی را برای زنان فراهم می کند، از جمله شغل‌هایی مانند توسعه دهندگان نرم افزار، مشاوران فناوری اطلاعات و تحلیلگران داده و کسب‌وکار
  • حوزه بازرگانی و مدیریت: این بخش شامل سمت‌هایی مانند دستیاران مدیریت، کارمندان صنعتی و دستیاران اداری می‌شود. این شغل‌ها اغلب تعادل خوبی بین کار و زندگی و همچنین شرایط پیشرفت شغلی برای خانم‌ها فراهم می‌کنند.
  • آموزش و پرورش: بسیاری از زنان در آلمان در مشاغل مرتبط با آموزش، آموزگاری و اقتصاد خانگی مشغول هستند.
  • صنعت فروش و بازاریابی: نقش‌هایی مانند خرده‌فروشی (فروشندگی)، دستیار فروش و دستیار مدیریت در عمده‌فروشی، بازاریابی و تجارت، میان خانم‌ها در آلمان محبوبیت دارد.
  • صنعت مهمان‌داری و زیبایی مانند هتل‌داری، آرایشگری یا مهمانداری هواپیما

باتوجه‌به موارد بالا، آلمان فرصت‌های شغلی متنوعی را برای زنان بین‌المللی به‌منظور مهاجرت به المان از طریق کار در بخش‌های مختلف ارائه می‌دهد.

بررسی شغل‌های پرد‌رآمد برای خانم‌ها در آلمان

یکی از مهم‌ترین مواردی که هنگام بررسی بهترین شغل برای خانم ها در آلمان باید در نظر گرفت، میزان حقوق دریافتی آن‌ها خواهد بود. در ادامه برخی از بهترین شغل‌ها برای خانم‌ها در آلمان را به همراه حقوق ماهانه آن‌ها در سال ۲۰۲۴ بررسی کرده‌ایم:

  • توسعه‌دهنده نرم‌افزار : ۴,۵۰۰ – ۹,۰۰۰ یورو
  • مهندسی برق و الکترونیک: ۴,۸۹۴ – ۷,۳۴۳ یورو
  • کارشناس مدیریت بازرگانی: ۴,۵۰۰ – ۹,۰۰۰ یورو
  • روانشناس: ۴,۰۰۰ – ۸,۰۰۰ یورو
  • حسابدار: ۴,۰۰۰ – ۸,۰۰۰ یورو
  • مدیر پروژه : ۵,۰۰۰ – ۱۰,۰۰۰ یورو
  • وکیل: ۵,۵۰۰ – ۱۱,۰۰۰ یورو
  • آموزگار: ۳,۵۰۰ – ۶,۵۰۰ یورو
  • پرستار: ۳,۲۰۰ – ۴,۸۰۰ یورو

بنابراین اگر می‌خواهید به‌عنوان یک خانم، به درآمد مناسبی در کشور آلمان برسید، به شغل‌های ذکر شده در این بخش توجه کنید.

مزایای اشتغال در آلمان برای خانم‌ها

زنان با اشتغال در کشور آلمان می‌توانند از مزایای مختلفی مانند حقوق و موقعیت‌های شغلی برابر، شرایط کاری مناسب و حمایت‌های قانونی بهره‌مند شوند. در واقع دولت آلمان برنامه‌های متعددی مانند مرخصی والدین و حقوق نگهداری از کودکان را ارائه می‌کند که باعث تعادل بهتری بین کار و زندگی خانوادگی بانوان خواهد شد. همچنین قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای حمایت از زنان شاغل در آلمان وجود دارد و در صورت موردتبعیض قرار گرفتن و اخراج ناعادله زنان توسط شرکت، قانون آن شرکت را به‌سختی مجازات خواهد کرد.

روش‌های مناسب برای مهاجرت کاری خانم‌ها به آلمان

به دلیل نیاز شدید آلمان به جذب نیروی ماهر کار، روش‌های متعددی را برای ساده کردن فرایند اشتغال خانم‌ها در این کشور معرفی کرده است که در این بخش آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

  • شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ ( کارآموزی و آموزش‌های حرفه‌ای): برنامه‌های آوسبیلدونگ در صنایع مختلف مانند آرایشگری، دستیار دندان‌پزشک، کارشناس فروش، منشی و هتلداری، به‌عنوان فرصتی به‌منظور آموزش تئوری و عملی خانم‌ها برای حضور در محیط کار، ارائه می‌شوند.
  • تحصیل در آلمان: دانشجویان رشته‌های مختلف از جمله مهندسی، روانشناسی، مدیریت و هنرهای تجسمی پس از تحصیل می‌توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تغییر دهند و در این کشور مشغول به کار شوند. همچنین امکان انجام کار دانشجویی در این کشور برای خانم‌ها وجود دارد.
  • دریافت جاب آفر از کارفرمای آلمانی: دریافت پیشنهاد کار از طرف شرکت‌های معتبر آلمانی و فراهم شدن زمینه اشتغال خانم ها در این کشور

باتوجه‌به این امکانات در نظر گرفته شده می‌توان گفت که بهترین شغل برای خانم ها در آلمان به‌راحتی قابل‌دسترس است. همچنین طبق تحقیقات انجام شده توسط مک‌کینزی و BCG، پنج شرکت آلمانی معتبر دویچه تلکام، شرکت نرم‌افزاری SAP، شرکت زیمنس، شرکت آلیانز و شرکت فوکوس پترولوب، بیشتر تعداد کارمند خانم را در این کشور دارند.

روش‌های مهاجرتی کاری به آلمان برای خانم

خانم‌ها با کار در آلمان از موقعیت اجتماعی خوب برخوردار خواهند شد

انتخاب شغل مناسب برای خانم‌ها در آلمان به‌عوامل مختلفی از جمله علاقه‌مندی‌ها، مهارت‌های ‌آن‌ها و همچنین شرایط بازار کار بستگی دارد. باتوجه‌به فرصت‌های گسترده‌ای که در حوزه‌های مختلف از جمله بهداشت و درمان، فناوری اطلاعات، مهندسی و مدیریت در آلمان وجود دارد، خانم‌ها با برنامه‌ریزی دقیق و بهره‌گیری از منابع موجود، به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا خواهند کرد. همچنین به‌دلیل قوانین حمایتی و فرصت‌های برابر در آلمان، این کشور یکی از مقصدهای ایده‌آل برای خانم‌های بین‌المللی است که به دنبال پیشرفت شغلی و حرفه‌ای خود هستند.

اگر فرایند مهاجرت به آلمان و پیدا کردن شغل در آنجا برای شما پیچیده است، تیم کارشناسان و مشاوران شرکت کاربین مسیر اخذ ویزا و کاریابی را برای شما بسیار آسان خواهد کرد. تیم مهاجرتی و کاریابی کاربین با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان، حدود ۷۶ درصد پرونده موفق برای اخذ ویزا داشته است. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع‌به خدمات کاریابی این مجموعه برای پیدا کردن کار در آلمان، به وب‌سایت کاربین مراجعه کنید.

4.5/5 - (2 امتیاز)