بهترین غذاهای آلمانی

بهترین غذاهای آلمانی

آلمانی ها با غذای سنتی خود همواره در سراسر دنیا شناخته شده هستند. اما بسیاری از مردم نمی دانند که غذای آلمانی در واقع چیزی فراتر از سوسیس و گوشت است. بسته به جایی که شما در آن اقامت دارید با تنوع زیادی از غذاهای سنتی و خوش خوراک روبرو خواهید شد. منطقه اطراف هامبورگ به خوراک تازه ماهی اش معروف است. در حالیکه جنوب این منطقه بخاطر غذاهایی که بیشتر از گوشت تهیه می شوند شهرت دارد.

1.اشپاتزل (spatzle)

گرچه نام این غذا اندکی طنزآلود به نظر می رسد، اما اشپاتزل معروف ترین خوراک آلمانی است که کاملا گیاهی می باشد. اشپاتزل نوعی پاستا به حساب می آید اما خمیر آن با تخم مرغ، آرد، نمک و مقداری آب گازدار (برای باد کردن خمیر) درست می شود. این غذا به طور سنتی در کنار غذاهای گوشتی (مانند کتلت گوشت گوساله) صرف می شود اما می تواند به عنوان غذای اصلی نیز سرو شود. در اکثر مواقع این غذا با پنیر نسبتا زیادی درست می شود زیرا معتقدند که طعم بهتری پیدا می کند. اشپاتزل در اصل از مناطق اطراف اشتوتگارت می آید و در اکثر غذاهای سوابی (Swabian) از آن استفاده می شود.

2.سوسیس کاری (Currywurst)

غذای بعدی لیست ما سوسیس کاری است که برای اولین بار در کارخانه ای واقع در برلین تولید شد. این سوسیس در سال 1949 در برلین و توسط هرتا هوور (Herta Heuwer) ابداع شد. برای تهیه آن معمولا یک سوسیس گوشت را در روده گوسفند می پیچند -در بعضی موارد نیز این کار را انجام نمی دهند- سپس برشی کوچک در سوسیس ایجاد می کنند، درون آن را با مخلوطی از سس گوجه و پودر کاری پر کرده و سپس آماده ی سرو کردن می نمایند. به طور معمول این سوسیس به همراه سیب زمینی سرخ کرده یا نان سفید میل می شود.

3.سیب زمینی سرخ شده (Bratkartoffeln)

آلمانی ها گاهی اوقات با سیب زمینی مانند یک شوخی برخورد می کنند، چون در طول روز بالاخره در یکی از وعده های غذایی هر آلمانی از سیب زمینی استفاده می شود. این خوراک یعنی “Bratkartoffeln” روشی عالی است برای اینکه شما سهم سیب زمینی خود را در آلمان دریافت کنید. سیب زمینی های آب پز شده را به تکه های نازک تقسیم کرده و در ماهی تابه به همراه مقدار زیاد روغن، گوشت و پیاز قرار می دهند و تا زمانی که ترد و تیره شوند سرخ می کنند. (از لحاظ سلامتی هیچ کدام از غذاهای لیست ما سالم ترین غذاها نیستند اما بدترین هم نیستند)

4.ساوربراتن (Sauerbraten)

ساوربراتن غذایی است که  معمولا در ملاقات با پدر بزرگ، مادر بزرگ یا موقعیت های خاص سرو می شود. برای تهیه این غذا شما به تکه های گوشت با کیفیت بالا و زمان زیاد نیاز خواهید داشت. گوشت در فر قرار داده می شود و برای مدت زمان طولانی آرام آرام در آب خود می پزد. این نوع طبخ باعث می شود گوشت ترد و نرم شود.

5.راویولی (Maultaschen)

شایع است روزگاری عده ای از راهبان در خلال جشن هایی که اجازه خوردن هیچ نوع گوشتی را نداشتند، مقداری گوشت را با نوعی خمیر پاستا می پوشاندند تا خداوند آنها را در حال خوردن گوشت نبیند. مهم نیست این داستان درست است یا نه، اما مطمئن باشید این غذای سوابی خوراک شگفت انگیز دیگری است که در آلمان باید آن را امتحان کنید. راویولی به صورت آب پز یا سرخ شده و با انواع گوشت ها و چاشنی ها و حتی سبزیجات سرو می شود.

6.میت لوف (Leberkäse)

غذای دیگری که از گوشت تهیه می شود میت لوف می باشد. میت لوف معمولا به عنوان میان وعده در طول روز سرو شده و به ندرت به عنوان یک وعده غذایی اصلی طبخ می شود. میت لوف نوعی سوسیس است که برای مدت طولانی در فر قرار گرفته، سپس آن را تکه تکه کرده و با خردل و نان سفید حاضر می کنند. این غذا بسیار خوشمزه است؛ البته وعده ی سنگینی محسوب می شود و در رده غذاهای سالم آلمانی جایی ندارد.

7.کتلت گوشت گوساله (Schnitzel)

معروف ترین نوع این کتلت، وینرشنیتزل (Wiener Schnitzel) می باشد. برای پخت این غذا تکه ای نازک از گوشت گوساله را با آرد، تخم مرغ و خرده های نان می پوشانند. سپس آن را در روغن یا کره فراوان سرخ می کنند تا طلایی رنگ شود. در تهیه کتلت گوشت گوساله مخلفات متنوع تری وجود دارند تا کتلت سینه مرغ که فقط به سویا و قطعات پنیر محدود می شود.

8.رولدن (Rouladen)

اگر می خواهید خودتان رولدن بپزید، اکیدا توصیه می کنیم که رولدن را از قصابی به صورت نیمه آماده تهیه کنید تا انرژی زیادی از شما گرفته نشود. شما برای پخت رولدن به تکه های نازک گوشت گاو به همراه مقداری خردل، پیاز، ژامبون و ترشی نیاز دارید و باید همه را به صورت رول در آورده به همراه سس در فر قرار دهید تا چند ساعت خوب پخته شود. این غذا بسیار لذیذ و خوش طعم است اما برای طبخ آن باید زمان زیادی صرف کنید.

9.گولاش (Gulasch)

می توان گفت گولاش ابداع آلمانی ها نیست. با این حال آلمانی ها گولاش را به شیوه ی خودشان می پزند. شما می توانید دستور اصلی پخت آن را بگیرید و نسبت به سلیقه خود در آن تغییراتی ایجاد کنید. گولاش از تکه های پهن گوشت گاو که به آرامی در سس فراوان پخته شده، درست می شود. شما می توانید این خوراک خوشمزه را به عنوان سوپ یا در کنار غذاهای دیگر مانند اشپاتزل سرو کنید.

5/5 - (1 امتیاز)