پرچم کشور آلمان

تاریخچه پرچم کشور آلمان

پرچم آلمان:  (Flagge Deutschlands) سه رنگ است که شامل سه نوار افقی برابر است که رنگ های ملی آلمان را شامل می شوند: سیاه، قرمز و طلایی. این پرچم برای اولین بار به عنوان پرچم آلمان مدرن در سال 1919، در زمان جمهوری وایمار، تا سال 1933 به تصویب رسید.

از قرن نوزدهم، آلمان دارای دو سنت مخالف از رنگ های ملی، سیاه، قرمز، طلایی و سیاه، سفید، قرمز است. رنگ سیاه قرمز طلایی رنگ انقلاب 1848، جمهوری وایمار 1933-1919 و جمهوری فدرال بود (از سال 1949). آنها همچنین توسط جمهوری دموکراتیک آلمان (1949-1990) تصویب شد؛ با این حال، از سال 1959، یک نشان ملی (سوسیالیست) اضافه شد. رنگ های سیاه و سفید قرمز برای اولین بار فقط در سال 1867، در قانون اساسی کنفدراسیون شمالی آلمان ظاهر شد. این کشور، ملتی برای پروس و دیگر دولتهای شمال و مرکزی آلمان در سالهای 1870 و 1871 تحت نام امپراتوری آلمان گسترش یافت.

این رنگ، تا زمان انقلاب 1918/1919 حفظ شد. پس از آن، سیاه و سفید قرمز به نماد حق سیاسی تبدیل شد، به ویژه حق ریشه ای. سوسیالیست های ملی در سال 1933 این رنگ ها را دوباره همراه با پرچم سوفیستاکتی حزب خود دوباره ایجاد کردند. پس از جنگ جهانی دوم، سیاه و سفید قرمز هنوز هم توسط برخی گروه های محافظه کار یا گروه های راست استفاده می شود. استفاده از این نماد بر خلاف نمادهای ملی سوسیالیست مناسب ممنوع است. سیاه، قرمز، طلایی پرچم رسمی جمهوری فدرال آلمان است. به عنوان نماد رسمی نظم قانون اساسی، آن را در برابر تقصیر محافظت می کند. با توجه به بند 90 قانون مجازات آلمان، عواقب آن جریمه یا زندان تا پنج سال می باشد.

معنی پرچم آلمان

انجمن آلمانی با رنگ سیاه، قرمز و طلایی در دهه 1840 به وجود آمد، زمانی که پرچم سیاه و سفید طلایی برای نشان دادن جنبش علیه نظم محافظه کار اروپایی که پس از شکست ناپلئون تاسیس شد، استفاده گشت.

تئوری های زیادی در زمینه ی مربوط به ریشه های طرح رنگی مورد استفاده در پرچم آلمان 1848 وجود دارد. پیش بینی شده است که رنگهایی که از لیگ دانشجویان (Jenaer Burschenschaft) یکی از Burschenschaften متعهد شد که متشکل از Metternich در فرمان های Carlsbad؛ رنگ ها در ترتیب کلی خود در آیه ی هفتم آئودی دانیل فون بینزر، Zur Auflösung der Jenaer Burschenschaft  در انحلال لیگ دانشجویان نقل شده یوهان برامس در جشنواره ی علمی اوورتور ادعای دیگر به لباس (عمدتا سیاه با چهره های قرمز و دکمه های طلایی) از اردوگاه آزاد Lützow، که عمدتا دانشجویان دانشگاه است و در جریان مبارزه علیه نیروهای اشغالگر ناپلئون تشکیل شده است، باز می گردد. هر چه قدر توضیح درستی باشد، این رنگها به زودی به عنوان رنگهای ملی آلمان در طول این دوره کوتاه به شمار میرود و به ویژه پس از باز تولید آنها در دوران وایمار، به طور کلی مترادف با لیبرالیسم هستند.

پرچم آلمان نازی

حزب نازی آلمان در قرن بیست ویکم استفاده گسترده ای از نمادهای گرافیکی، به ویژه سواستیکا، به ویژه در پرچم سواستیکا که پرچم آلمان نازی ها در سال 1933 به شمار می رفت و پرچم ملی تنها در سال 1935 پرچم بسیار مشابه حزب از صد و نود و دو به بعد بود.

نماد اصلی نازی ها سواستیکا بود (در زبان آلمانی یعنی صلیب قلاب) که حزب جدید نازی ها به طور رسمی در سال 1920 آن را تصویب کردند. این نشان سواستیکا سیاه بود (قلاب شاخه ای در جهت عقربه های ساعت) 45 درجه در یک دایره سفید در یک پس زمینه قرمز چرخانده شد. این علامت گذاری در پرچم آلمان، نشان و حزب علامت گذاری شده بود.

مضامین سیاه، سفید و قرمز بر اساس رنگ پرچم امپراتوری آلمان است. این طرح رنگ به طور معمول با ناسیونالیست های ضد وایمار، پس از سقوط امپراتوری آلمان، مرتبط بود. نازی ها پرچم سیاه، سفید و طلایی جمهوری وایمار (پرچم آلمان فعلی) را محکوم کردند.

آدولف هیتلر نمادگرایی پرچم آلمان نازی را این گونه توصیف کرد: “قرمز، تفکر اجتماعی را که جنبش را زیر پا گذاشته بود، بیان کرد. اندیشه های ملی را سفید کرد، و سواستیکا ماموریتی بود که به ما اختصاص داده بود؛  مبارزه برای پیروزی مردم بشر آریایی و در هم زمان پیروزی ایده آل کار خلاق … .

پرچم آلمان شرقی و غربی

پرچم آلمان شرقی پرچم ملی رسمی دولت آلمان شرقی در طول حیاتش از 1949 تا 1990 بود. طراحی و نشانگر پرچم از پرچم جمهوری وایمار و نمادگرایی کمونیستی حاصل شده است. این پرچم آلمان به عنوان یک نماد غیر قانونی و جنایی در آلمان غربی و غرب برلین، که تا اواخر دهه 1960 به عنوان پرچم جدا شدگی نامگذاری شد، غیرقانونی بود.

با زوال روابط بین اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده، سه عضو غربی در مارس 1948 برای ادغام مناطق اشغالی خود و ایجاد فساد اداری از جمهوری فدرال آلمان که معمولا به عنوان آلمان غربی شناخته می شود، ملاقات کردند. در همین حال، منطقه ی شوروی شرقی به جمهوری دموکراتیک آلمان تبدیل شد که معمولا به عنوان آلمان شرقی شناخته می شود. در طول آماده سازی قانون اساسی جدید برای غرب آلمان، بحث در مورد نمادهای ملی آن در ماه اوت سال 1948 در جلسه ای در Herrenchiemsee صورت گرفت. اگرچه قبل از اتحاد با شرق، ایجاد یک پرچم ملی مخالف بود، تصمیم به ادامه رفت. این تصمیم عمدتا توسط قانون اساسی پیشنهاد شده توسط شرق SED در نوامبر 1946، که در آن رنگ سیاه و قرمز به عنوان رنگ برای یک جمهوری آلمان آینده پیشنهاد شد.

پرچم آلمان در طول تاریخ

پرچم ملی حاشیه های افقی سیاه، قرمز و طلایی دارد. هنگامی که برای اهداف رسمی مورد استفاده قرار می گیرد، ممکن است یک سپر عقابی مرکزی داشته باشد. نسبت عرض به طول پرچم آلمان 3 تا 5 است.

وقتی آلمان در اواخر قرن نوزدهم متحد شد، پرچم ملی دارای خطوط سیاه و سفید قرمز بود. پس از شکست ریف دوم در جنگ جهانی اول، این پرچم در زیر جمهوری وایمار جای سیاه و سفید قرمز را گرفت. با این حال، بسیاری از آلمانی ها در اطراف دیگر پرچم هایی که احساس می کردند روح واقعی حاکم بر آلمان را به نمایش می گذارند گرد آمده بودند. پرچم قرمز کمونیست ها، سیاه و سفید قرمز دوم ریش، و پرچم جدید ساسایکا از نازی ها همه را برای وفاداری تسلیم کردند. از 1933 تا 1945 نمادهای نازی غالب بودند. جمهوری فدرال آلمان (آلمان غربی) پرچم قدیمی سیاه و سفید قرمز را در 9 مه 1949 بازسازی کرد و دولت از پرچم مشابه با سپر عقاب در مرکز استفاده کرد. پرچم (GDR، آلمان شرقی) در سال 1990 هنگامی که دو آلمانی ها)شرق و غرب ) به عنوان یک کشور مجددا متحد شدند، ناپدید شدند. . در زمان بازنشستگی، نمادهای جمهوری فدرال هیچ تغییری نکرد.

5/5 - (1 امتیاز)