جذب توریست در کشور آلمان

جذب توریست در کشور آلمان

ویزای توریستی آلمان و بررسی شرایط آن

آلمان کشوری که در قلب اروپای غربی واقع شده است و با کشورهایی مانند دانمارک، لهستان، چک، اتریش، سوئیس، فرانسه، لوکزامبورگ، بلژیک، هلند، دریای شمالی و دریای بالتیک هم مرز است. این کشور دارای موقعیت استراتژیک در دشت اروپای شمالی و در امتداد ورودی دریای بالتیک است. سیستم دولت آلمان جمهوری فدرال می باشد و دارای یک سیستم اقتصادی مختلط است. دلایل زیادی برای بازدید از آلمان وجود دارد که گردشگران به دلیل فرهنگ مهیج و شهرهای سر زنده سفر به برلین، مونیخ یا هامبورگ را انتخاب می کنند. تجار نیز از سراسر جهان به منظور شرکت در نمایشگاه های بین المللی جذب این کشور می شوند. ویزای توریستی یا شنگن به کشور آلمان، ویزایی است که توسط کشورهای عضو شنگن ایجاد شده و این امکان را به دارنده آن می دهد که از آلمان و همچنین ۲۶ کشور عضو شنگن بازدید نماید. ویزای شنگن برای اهداف گردشگری و یا بازدید از دوستان و اقوام شما را تنها در محدوده شنگن مجاز می کند. توجه نمایید با ویزای شنگن شما مجاز به کار یا تحصیل نخواهید بود. بنابراین آنچه محرز است در صورت تمایل برای اخذ ویزای دانشجویی آلمان و یا ویزاهای کاری آلمان باید از این کشور خارج شوید و از طریق سفارت آلمان در کشور خود جهت تبدیل ویزای خود اقدام نمایید. شهروندان کشورهایی که از اعضای شنگن هستند نیاز به ویزای توریستی جهت بازدید از آلمان نخواهند داشت. در حال حاضر به دلیل حجم بالای افرادی که با ویزاهای توریستی در آلمان پناهنده شده اند، درخواست ویزای توریستی نیز با مشکلاتی رو به رو است. لذا در جهت افزایش شانس ویزای توریستی آلمان می توانید با مشاورین موسسه حقوقی ملک پور (MIE اتریش) تماس حاصل نمایید و از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.

شرایط عمومی آلمان و صنعت گردشگری این کشور

آلمان دومین کشور اروپایی از نظر جمعیت می‌باشد و حدود ۸۱ میلیون نفر جمعیت دارد. بیش از ۹۰ درصد مردم آلمان قومی هستند و از قبایل آلمانی تبار می باشند. از سال ۱۹۵۰ میلادی تعداد قابل توجهی از نیروی کار کشورهایی مانند ترکیه، ایتالیا، یونان و یوگسلاوی سابق وارد آلمان شدند. به طوری که در اواخر سال های ۱۹۹۱ جمعیت خارجی آلمان نزدیک به ۶ میلیون نفر رسید. اگرچه آلمان نقش مهمی در تاریخ اروپا و جهان ایفا می‌کند، اما قدمت یکپارچگی و استقلال این کشور به کمتر از صد سال پیش می‌رسد. مناطقی که هم اکنون آلمان را تشکیل می‌دهند خوشه‌ای از شهرها و ایالت هایی هستند که تا حدودی مستقل بودند. مناطق اصلی آلمان عبارتند از: آلپ های باواریایی که در واقع مرزهای اتریش و سوئیس را تشکیل می‌دهند، منطقه تپه های جنوبی آلمان، ارتفاعات مرکزی و دشت آلمان شمالی. رودخانه های اصلی این کشور شامل رود راین در غرب و دانوب است که از غرب به شرق در جریان می باشد. مردم آلمان به زبان آلمانی صحبت می‌کنند. حدود ۳۰ درصد آلمانی‌ها متعلق به کلیسای رسمی پروتستان هستند و ۲۸ درصد از جمعیت کاتولیک می باشند. اکنون مسلمانان تقریباً ۳ درصد از جمعیت آلمان را تشکیل می دهند. پیش از دهه ۱۹۳۰ جمعیت یهودی که در آلمان زندگی می کردند در حدود ۵۳۰ هزار نفر را در بر می گرفت. با این حال اکثریت بزرگ یهودیان در زمان جنگ جهانی دوم توسط دولت کشته شدند و یا گریختند. به طوری که امروزه در حدود چهل هزار یهودی در آلمان زندگی می‌کنند که بیشتر آنها را پناهندگان روسی تشکیل می دهد.

 

مدارک مورد نیاز ویزای توریستی آلمان

یکی از مهمترین مراحل و پیش نیاز ها در اخذ ویزای توریستی آلمان تهیه و ارائه مدارک مورد نیاز آن می‌باشد که صحت و اعتبار آن ها بسیار مهم است. چرا که ارائه مدارک جعلی می تواند شما را از هرگونه سفر خارجی نیز محروم سازد. مدارک مورد نیاز جهت ویزای توریستی آلمان به شرح ذیل می باشند:

ارائه فرم درخواست که باید به زبان انگلیسی و یا آلمانی تکمیل گردد

ارائه عکس پاسپورتی که باید مطابق با قوانینی که توسط سفارت اعلام می‌شود، گرفته شود.

ارائه گذرنامه معتبر که حداقل ۶ ماه از تاریخ اعتبار آن باقی مانده باشد.

ارائه دعوتنامه از کشور مقصد در صورتی که شخصی در آلمان، برای فرد متقاضی دعوتنامه ارسال نماید. این دعوتنامه باید شامل آدرس، مدت اقامت و اطلاعات فرد میزبان باشد.

گردش حساب بانکی طی سه ماه گذشته

ارائه بیمه نامه مسافرتی

ارائه نامه اشتغال به کار یا نامه اشتغال به تحصیل نیز در بعضی موارد لازم می باشد.

محل اسکان فرد باید در آلمان مشخص شده باشد.

رزرو بلیط هواپیما

ارائه نامه‌ای مبنی بر اینکه هدف شما از سفر توریستی به آلمان چیست و اینکه چه زمانی قصد برگشت به کشور خود را دارید.

ارائه مدارک هویتی

فرآیند اقدام ویزای توریستی آلمان

چنانچه متقاضی گردشگری به آلمان دارای اقامت و یا تابعیت کشورهای عضو شنگن نباشد قبل از ورود به آلمان باید نسبت به اخذ ویزا اقدام نماید. نحوه درخواست اخذ ویزای توریستی آلمان به شرح ذیل است:

  1. مدارک و اسناد درخواستی توسط سفارت را به درستی ارائه نمایید.
  2. به سفارت آلمان در کشور خود درخواست خود را ارائه دهید و برای مصاحبه در سفارت آلمان تعیین وقت نمایید.
  3. هزینه ویزا را پرداخت نمایید.
  4. در روز و ساعت مقرر برای مصاحبه حاضر شوید و مدارک مورد نیاز را به سفارت ارائه دهید
  5. پس از مصاحبه و دریافت مدارک طی بازه ده روز تا یک ماه به درخواست شما پاسخ می دهند.

وثیقه مورد نیاز ویزای توریستی آلمان

همانطور که گفته شد ویزای توریستی یکی از انواع ویزاهای کوتاه مدت می باشد که تنها طی مدت زمان مشخصی معادل ۹۰ روز فرد مجاز به اقامت در آلمان است. چنانچه فرد متقاضی دلایل قانع کننده ارائه دهد می تواند این ویزا را تمدید نماید. آنچه که در زمینه ویزا های توریستی بسیار حائز اهمیت است اثبات تمکن مالی فرد، همچنین وابستگی به کشور مبدا می باشد. از این رو آفیسر ویزا متقاعد می‌شود که فرد متقاضی پس از اتمام دوره مجاز به کشورش باز می گردد

تمدید ویزای توریستی آلمان

افراد متقاضی ویزای توریستی آلمان شاید یکی از نگرانی هایشان این باشد که آیا امکان تمدید ویزای توریستی وجود دارد یا خیر. ویزاهای توریستی تحت شرایط خاص، در صورتی که فرد متقاضی بتواند دلایل قانع کننده ای مانند ادامه درمان امراض خاص، جنگ، زلزله و دلایلی از این قبیل ارائه نماید می تواند ویزای خود را تمدید کند. شایان ذکر است در صورتی که فرد دارنده ویزای توریستی در طول مدت زمان اقامت خود در آلمان مرتکب عمل غیرقانونی شده باشد و قصد تمدید ویزای خود در آلمان را به صورت غیرقانونی داشته باشد، علاوه بر جریمه های نقدی که به وی تعلق می گیرد از کشور آلمان اخراج می‌گردد و ممکن است برای دفعات بعدی موفق به اخذ ویزاهای توریستی به آلمان نشود.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)