شرایط بارداری در کشور آلمان

شرایط و نکات بارداری در آلمان

مطمئنا بارداری و داشتن کودک تغییرات بزرگی را در زندگی شما ایجاد می‌کند. در این متن تلاش کرده‌ایم همه اطلاعات قانونی و پزشکی که برای حفاظت، مراقبت و حمایت از مادران باردار در آلمان وجود دارد را توضیح داده و ادارات مهم مربوطه در آلمان را به شما معرفی نماییم.
از اول ماه می ۲۰۱۴ میلادی، شما می‌توانید کودک خود را بطور ناشناس و مخفیانه بدنیا بیاورید. تولد کودک بصورت نامعلوم به این معنی است؛ به طوریکه نخواهید کسی از این موضوع چیزی بداند شما می‌توانید فرزند خود را تحت شرایط امن در بیمارستان و یا در حضور یک پرستار رسمی و قابله بدون افشای هویت خود بدنیا بیاورید و با خود داشته باشید.
اگر فکر می‌کنید که حامله هستید، ابتدا می‌توانید با استفاده از تست‌هایی که در داروخانه‌ها توزیع می‌گردند در خانه آزمایش بارداری انجام دهید. اگر مطمئن شدید که باردار هستید، باید به یک متخصص زنان مراجعه نمایید. برای مثال پزشکان متخصص زنان در آلمان را می‌توانید در وب سایتfrauenaerzte-im-netz.de پیدا کنید و یا به یک دکتر زنان در منطقه خود مراجعه کنید .البته این نکته حائز اهمیت است بدانید شما نیاز به وقت قبلی ندارید.
در ابتدا متخصص زنان و زایمان، آزمایش خون و ادرار انجام می‌دهد تا مطمئن شود که واقعا شما باردار هستید یا خیر و حال شما و فرزندتان را بررسی می نماید. اگر باردار باشید، یک دفترچه اطلاعاتی بنام (Mutterpass) دریافت خواهید کرد. نتایج همه معاینات و دوره‌های درمان در تمام مدت بارداری در این دفترچه باید ثبت شود. دفترچه مادر (Mutterpass) را باید همیشه با خود داشته باشید و در وقت مراجعه به متخصص زنان، یا بیمارستان آنرا ارائه کنید. در همه موارد اضطراری شما به آن نیاز دارید تا پزشکان بتوانند به همه اطلاعات اساسی در مورد شما و طفل شما دسترسی داشته باشند. پس باید قبل از خروج از خانه داشتن این دفترچه را چک کنید.
باید توجه داشته باشید که همه زنان حتی اگر باردار هم نباشند و یا مشکلی هم نداشته باشند باید یک بار در سال به دکتر زنان مراجعه کنند و اطمینان حاصل نمایند که همه چیز خوب است.

در صورت بارداری در آلمان به چه نوع خدمات پزشکی و حمایتی دسترسی خواهم داشت؟

شرایط و نکات بارداری در کشور آلمان

اگر در آلمان باردار شدید، طبق قانون شهروندی به تمام خدمات پزشکی معمول در آلمان دسترسی خواهید داشت. لازم نیست شما بیمار باشید تا بتوانید به متخصص زنان مراجعه کنید. زنان باردار در آلمان در همه عرصه‌ها تحت مراقبت کامل قرار خواهند گرفت و از حقوق خاصی برخوردارند. تمام هزینه‌های دوران بارداری توسط بیمه و یا اداره سوسیال در آلمان پرداخته می‌شود.

زنان باردار در طول چند ماه اول بارداری هر چهار هفته یکبار با دکتر خود ملاقات می‌نمایند. در طول هشت هفته نهایی، آنها باید هر دو هفته یکبار به دکتر مراجعه کنند. این آزمایش‌ها برای اطمینان از سلامتی کودک و مادر انجام می‌گیرد. در هر بار مراجعه به پزشک، وزن و فشار خون شما اندازه‌گیری می‌شود، آزمایش ادرار و بعضی اوقات آزمایش خون هم گرفته می‌شود. سه آزمایش اولتراسوند هم در طول بارداری برای اطمینان از روند رشد سالم طفل و مادر انجام خواهد شد. به این ترتیب پزشکان از سلامتی شما و طفل شما مطمئن می‌شوند و همه اطلاعات در دفترچه مادر (Mutterpass) ثبت می‌شود.
لطفا توجه داشته باشید: علاوه بر آزمایش‌های عادی، آزمایش‌های اختصاصی دیگری هم برای بررسی وجود ناهنجاری یا اختلالات رشدی طفل انجام می‌گردد. شما نیز مجبور نیستید این آزمایشات را انجام دهید، ولی اگر بخواهید برای اطمینان می‌توانید این فرآیند را طی کنید. معمولا هزینه‌های انجام این آزمایشات را خودتان باید بپردازید. بیمه درمانی فقط در صورتی که پزشک شما مشکوک به ناهنجاری یا بیماری طفل متولد نشده باشد، هزینه‌ها را قبول می‌کند.

در دوران بارداری به چه مواردی باید توجه کنم؟

Hebamme : اولین موردی را که باید به دنبال آن باشید، یافتن یک ماما (قابله) (Hebamme) است که بتواند در دوران بارداری و حتی پس از آن نیز از شما مراقبت کند. ماما (Hebamme) یک پرستار متخصص زنان باردار و نوزادان است. هزینه‌های مراقبت ماما توسط بیمه درمانی شما پرداخت می‌شود. برای یافتن یک ماما می‌توانید از دکتر و متخصص زنان خود کمک بگیرید. بدلیل اینکه تعداد ماما کم‌ است، باید هرچه سریعتر بفکر آن باشید. برای یافتن یکی از آنها به وب‌سایتHebammensuche.de مراجعه کنید.
Geburtsklinik oder Geburtshaus : پیداکردن یک بیمارستانGeburtsklinik یا زایشگاهGeburtshaus که بخواهید فرزند خود را در آنجا به دنیا بیاورید، دومین اقدام است. زایشگاه معمولا جای راحت‌تری برای بدنیا آوردن نوزاد است و همه پروسه‌ها توسط ماماهای متخصص انجام می‌پذیرد. اما در یک حاملگی دشوار (حاملگی همراه باخطر)، بهتر است در یک بیمارستان انجام دهید. برای یافتن زایشگاه‌ و بیمارستان در نزدیکی محل زندگی خود به وب‌سایت‌های deutsches-krankenhaus-verzeichnis.de و hebammenverband.de مراجعه کنید.
Geburtsvorbereitungskurs: مسئله مهم بعدی، دوره آموزشی آمادگی برای زایمان است. اگر می‌خواهید در مورد زایمان بیشتر بدانید و برای آن آماده شوید، می‌توانید در دوره آمادگی زایمان شرکت کنید. هزینه‌های این دوره‌‌ها از طریق شرکت بیمه درمانی پرداخت می‌شود. از متخصص زنان یا مامای خود بپرسید که کجا می‌توانید چنین دوره‌ای پیدا کنید. دوره‌هایی وجود دارند که فقط برای مادران و یا فقط برای پدران برگزار می‌شود و شما می‌توانید آنها را بصورت دونفره با هم شرکت کنید. تمرینات تنفسی و تکنیک‌های آرامش را یاد خواهید گرفت و می‌توانید در مورد زایمان هم سوال کنید.
Mutterschaftsgeld : اگر کار می‌کنید و حامله‌اید، از حق کمک هزینه زایمان (Mutterschaftsgeld) برخوردار خواهید شد. پول کمک هزینه زایمان را باید هفت هفته قبل از تولد کودک خود در شرکت بیمه درمانی خود درخواست نمایید. برای این منظور، نیاز به یک گواهینامه معتبر از پزشک خود دارید تا تاریخ تقریبی تولد نوزاد را تایید کند و آنرا باید دکتر خودش، مستقیم به بیمه ارسال نماید. اگر نیمه وقت کار می‌کنید و یا بیمه درمانی خصوصی دارید مبلغ کمتری به شما تعلق می‌گیرد. در اینصورت باید درخواست کمک هزینه زایمان را مستقیما به اداره فدرال بیمهBundesversicherungsamt بفرستید.
Elternzeit: اگر پدر کودک بخواهد پس از تولد طفل، بلافاصله از تعطیلات پدر شدن استفاده کند، باید هفت هفته قبل از تولد طفل، رئیس خود را مطلع نماید. اگر مادر بخواهد پس از تولد فرزندش مستقیما از تعطیلات والدین استفاده کند، باید حداقل یک هفته بعد از تولد، رئیس خود را مطلع سازد.

Vaterschaft: اگر والدین نوزاد هنوز با هم ازدواج نکرده باشند، پدر فرزند می‌تواند برای تایید شدن به عنوان پدر، درخواست نماید. تنها زمانی که پدر اعلام کند پدر کودک است؛ این موضوع رسمیت پیدا می‌کند و پس از آن کودک می‌تواند شهروندی پدرش را دریافت کند. به منظور رسمیت بخشیدن به هویت کودک، پدر و مادر باید به دفتر رفاه جوانانJugendamt محل اقامت خود مراجعه کنند. مادر باید دفترچه مادر، کارت شناسایی و گواهی تولد را با خود داشته باشد . همچنین پدر هم باید کارت هویت و گواهی تولد خود را به همراه داشته باشد. به همین دلیل شما باید تمامی مدارک خود را ترجمه کنید.
آیا ممکن است در دوران بارداری کارم را از دست بدهم؟
در سومین ماه حاملگی خود باید به رئیس خود بگوید که حامله هستید، تا او زمان مناسبی برای پیدا کردن جایگزین شما در دوران زایمان شما پیدا کند. از هنگامی که رئیس شما درباره بارداری شما رسما باخبر می‌شود، شما از حقوق ویژه‌ای در محل کار برخوردار خواهید شد.
– نباید کار سنگین و خطرناکی انجام دهید.
– در محل کار شما نباید سر و صدا، گرما و رطوبت باشد.
– شما حق داشتن وقفه‌ها و استراحت بیشتری دارید.
– نباید اضافه‌کاری کنید.
– مجاز به کار در شب نیستید.
– مجاز به کار در روزهای یکشنبه و روزهای تعطیل نخواهید بود.
علاوه بر این، شما نباید در طول شش هفته قبل از تولد طفل خود کار کنید، مگر آنکه خودتان بخواهید کار خود را ادامه دهید. شما نباید هشت هفته اول پس از تولد کار کنید. این دوره حفاظت از مادر (Mutterschutz) نامیده می‌شود. در طول این‌مدت به جای حقوق ماهانه خود کمک هزینه زایمان (Mutterschaftsgeld) دریافت خواهید کرد.

پس از تولد فرزندم می‌خواهم چندین روز تعطیلات داشته باشم ممکن است؟شرایط به دنیا آمدن فرزند در کشور آلمان

اگر می‌خواهید وقت بیشتری را با فرزندتان سپری کنید، می‌توانید درخواست تعطیلات والدین (Elternzeit) را ارائه کنید . تعطیلات برای والدین؛ تعطیلات بدون دستمزد است که والدین می‌توانند برای رسیدگی به فرزند خود درخواست کنند. والدین حق دارند برای هر فرزند تا مدت سه سال در کارشان وقفه ایجاد کنند.

در طول این‌مدت شما کار نمی‌کنید و یا می‌توانید فقط مقدار کمی (کمتر از ۳۰ساعت در هفته) کار کنید. در طول تعطیلات برای والدین، کارفرما اجازه ندارد قرارداد شما را لغو کند و شما بعد از تعطیلات می‌توانید به کار قدیمی خود بازگردید. البته در طول تعطیلات والدین حقوق و دستمزد دریافت نمی‌کنند. اما شما می‌توانید درخواست پول برای والدین (Elterngeld) کنید. مقدار این پول بستگی به این دارد که شما قبلا چقدر حقوق دریافت می‌کردید. به‌ هر حال مقدار آن کمتر از حقوق ماهانه کاری شماست. برای اطلاعات دقیق و بیشتر حتما به مراکز مشاوره برای والدین Website des Familienportals مراجعه کنید.

بعد از تولد فرزندم چه کنم؟

یک هفته پس از تولد فرزند باید به اداره ازدواج و خانواده (Standesamt) درمحلی که نوزاد متولد شده است بروید و تولد فرزند خود را ثبت نمایید. همین اداره برای طفل شما گواهینامه تولد (Geburtsurkunde) صادر می‌کند. گواهی تولد حدود ۲۰ یورو هزینه دارد و برای گرفتن آن باید اسناد زیر را با خود داشته باشید:
– تایید از کلینیک و یا زایشگاهی که فرزند شما در آنجا متولد شده است (Geburtsanzeige).
– کارت شناسایی مادر و پدر (اگر مادر و پدر با هم ازدواج کرده باشند و یا پدر قبول کرده باشد که پدرکودک است).
– گواهی تولد مادر و پدر
– سند ازدواج مادر و پدر (اگر مادر و پدر فرزند با هم ازدواج کرده باشند).
– تایید پدر طفل (Vaterschaftsanerkennung) اگر پدر و مادر طفل با هم ازدواج نکرده باشند و والدین بخواهند که اسم پدر هم در سند تولد نوشته شود. اگر تمام این اسناد را نداشته باشید، معمولا نمی‌توانید برای فرزندتان سند تولد (Geburtsurkunde) دریافت کنید. حداقل می‌توانید تولد فرزند خود را در اداره اشتندیس امت (Standesamt) ثبت کنید و یک نامه رسمی تولد و ثبت تولد دریافت کنید. این نامه هم شما را در گرفتن کیندر گیلد و برای ثبت شدن در آدرس خانه شما کمک می‌کند.
لطفا توجه داشته باشید: اگر مادر و پدر بصورت رسمی ازدواج کرده باشند، بصورت مشترک حق حضانت و سرپرستی از کودک را دارند. اگر هنوز ازدواج نکرده باشند و یا ازدواج شان در آلمان رسمی نشده باشد، فقط مادرحق حضانت و سرپرستی دارد و مسئول آموزش و پرورش کودک است.

او تصمیم می‌گیرد که کودک به کدام مهدکودک یا مدرسه برود و یا با چه کسی و کجا زندگی کند. اگر می‌خواهید که حق حضانت مشترک داشته باشید باید مادر و پدر بصورت مشترک به اداره یوگند امت (اداره رفاه جوانان) مراجعه کنند و در این مورد تصمیم‌گیری کنند.

آیا دولت به خانواده‌ها کمک مالی می‌کند؟کمک های مالی دولت کشور آلمان

دولت آلمان تمام خانواده‌های آلمانی و بیشتر خانواده‌های غیرآلمانی ساکن آلمان را با پرداخت پول مراقبت از طفل (Kindergeld) حمایت می‌کند. برای هر کودک زیر سن قانونی (۱۸ سال) حدود ۲۰۰ یورو کمک هزینه کودک در یک ماه پرداخت می‌شود. مقدار عمومی این کمک‌ها بستگی به تعداد فرزندان شما دارد.
این افراد حق دریافت کمک هزینه کودک را ندارند:
والدینی که اجازه اقامت موقت (Aufenthaltsgestattung ) دارند.(بعد از ثبت شدن به عنوان پناهجو، تاییدیه ثبت ورود (Ankunftsnachweis) دریافت خواهد شد. هنگامی که به طور رسمی درخواست پناهندگی کردید، اجازه اقامت موقت به شما داده خواهد شد). به استثنا شهروندان ترک که شش ماه در آلمان زندگی کرده‌اند، شهروندان الجزایر، تونس، مراکش، بوسنی، صربستان و مونته نگرو که کار می‌کنند و بیمه‌های اجتماعی را پرداخت می‌کنند.
والدینی که اقامت موقت دولدونگ Duldung)) دارند. (اقامت موقت دولدونگ برای افرادی که در اصل موظف به ترک کشور آلمان هستند، اما اخراج آنها به طور موقت به دلیل موانع بیرونی مانند مریض بودن، عدم موجودیت مدارک شناسایی و یا دیگر موانع قانونی، بودن در یک دوره آموزشی صادر می‌شود). به استثنا افرادی که دولدونگ کاری دارند. شهروندان ترک که شش ماه در آلمان زندگی کرده‌اند. شهروندان الجزایر، تونس، مراکش، بوسنی، صربستان و مونته نگرو که کار می‌کنند و بیمه‌های اجتماعی را پرداخت می‌کنند.
والدینی که دارای اجازه اقامت آنها مطابق با بند اول ماده ۲۳ قانون اقامت به دلیل جنگ در کشورشان صادر شده باشد. به استثنا والدینی که بیش از ۳ سال در آلمان زندگی کرده باشند و یا مزایای بیکاری (ALG1) دریافت کنند.
والدینی که طبق ماده ۱۶ب (دانشجویی)، ۱۶د(کارگر متخصص) و یا بند ۲ ماده ۲۰ قانون اقامت (کارجو) اجازه اقامت داشته باشند.
درخواست دریافت کیندرگلد (کمک هزینه برای کودک) را باید به صورت کتبی به اداره فدرال کار(Familienkasse derBundesagentur) بفرستید. برای دریافت فرم موردنظر برای درخواست این پول، به وب‌سایت اداره فدرال کار Website der Bundesagentur für Arbeit در محل زندگی خود مراجعه کنید. مدارک موردنیاز برای درخواست پول کودک را همراه با گواهی تولد از دفتر ثبت احوال دریافت خواهید نمود. اگر نیاز به حمایت مالی بیشتری دارید، می‌توانید با اداره خدمات اجتماعی (Sozialamt) یا جاب‌سنتر تماس بگیرید. اگر درآمد شما کم است و یا هیچ درآمدی ندارید، می‌توانید درخواست کمک مالی برای لباس بارداری، تجهیزات کودک و غیره کنید. همچنین می‌توانید از برنامهBundesstiftung Mutter und Kind درخواست کمک مالی کنید. این درخواست را در یک مرکز مشاوره می‌توانید انجام دهید. مراکز مشاوره را نیز در وب‌سایتfamilienplanung.de بیابید.

از کجا میتوانم کمک و راهنمایی صحیح دریافت کنم؟

در همه شهرهای آلمان مراکز مشاوره زیادی برای زنان باردار وجود دارد. آنها به تمام سوالات بانوان باردار در مورد بارداری و ولادت پاسخ می‌دهند و راهنمایی می‌کنند. مراکز مشاوره موجود در منطقه خود را می‌توانید در وب‌سایت familienplanung.de پیدا کنید. علاوه بر این، شما می‌توانید به مرکز اضطراری برای زنان باردار (Schwangere in Not) بدون توجه به نوع مشکل بصورت شبانه‌روزی و رایگان با شماره ۰۸۰۰۴۰۴۰۰۲۰ تماس بگیرید. این مرکز معلومات موردنیاز را به زبان‌های مختلف ارائه می‌کند.
آیا ممکن است در جریان بارداری از آلمان اخراج شوم؟
به صورت عموم بله. اگر شما مجبور به ترک آلمان باشید ولی داوطلبانه نروید، می‌توانید با وجود بارداری اخراج شوید. با این حال، دولت آلمان حق ندارد که زنان باردار را در شش هفته قبل از تولد و هشت هفته اول پس از تولد اخراج کند.

اما با سپری شدن این مدت ممکن است که مادر و فرزند با هم اخراج شوند. در صفحه اطلاعاتی ما درباره رد درخواست پناهندگی، در مورد همه امکانات برای دریافت اقامت بخوانید. در صورت تهدید به اخراج، باید از یک مرکز مشاوره یا وکیل راهنمایی بگیرید. مراکز مشاوره را می‌توانید در وب‌سایت Pro Asylپیدا کنید. در این وب‌سایتwww.rechtsberaterkonferenz.de نیز می‌توانید، وکلای حقوقی که متخصص در مشاوره پناهندگان و پناهجویان هستند را پیدا کنید.

موارد مربوط به سقط جنینشرایط سقط جنین در کشور آلمان

گاهی اوقات به دلایل مختلف، یک زن نمیتواند یا نمی‌خواهد باردار بماند و یا نمی‌خواهد فرزندش را خودش پرورش دهد. در اینجا توضیح می‌دهیم که اگر تصمیم دارید سقط جنین انجام دهید و یا فرزند خود را به خانواده دیگری به فرزندی بدهید، چه شرایط و حقوقی دارید. علاوه بر این، همه اطلاعات در مورد قرص‌های اضطرای برای جلوگیری از بارداری و همچنین طریقه‌های عمومی رایج برای پیشگیری از بارداری در آلمان را توضیح داده‌ایم.

آیا از لحاظ قانونی می‌توانم بارداری را متوقف (سقط‌ جنین) کنم؟

طبق ماده ۲۶۸ قانون جزای آلمان (StGB) بصورت عموم سقط جنین در آلمان غیرقانونی است. اما تحت شرایط خاص، سقط جنین انجام می‌شود و مجازات نخواهد داشت:
اگر تصمیم به سقط جنین دارید، باید از مهلت‌های قانونی و مقررات مربوطه به آن اطلاع داشته باشید. معمولا اگر بارداری حاصل از تجاوز جنسی نباشد، فقط در 12 هفته اول بارداری و بعد از مشاوره اجباری با یک مرکز مشاوره اختصاصی برای سقط جنین، می‌توانید درخواست سقطجنین کنید. این ثابت می‌کند که شما به عنوان یک زن باردار مشاوره جامع دریافت کرده‌اید. در وب‌سایت familienplanung.de مراکز مشاوره رایگان در منطقه خود را پیدا کنید.
اگر از طریق تجاوز جنسی باردار شده باشید، می‌توانید تا ۱۲ هفته اول بارداری بدون مدرک مشاوره اجباری، سقط جنین را انجام دهید.
اگر به دلیل بارداری مادر در معرض خطر جسمی و روحی قرار داشته باشد، در صورتیکه دکتر متخصص این خطر را تایید کند، می‌توانید بعد از ۱۲ هفته اول هم سقط جنین انجام دهید.

لطفا توجه داشته باشید: اگر خانم کمتر از ۱۸ سال داشته باشد و بخواهد سقط جنین انجام دهد، معمولا مادر یا پدرش باید موافقت کنند. اما اگر مادر بالای ۱۶ سال سن داشته باشد دکتر می‌تواند تصمیم بگیرد که والدین باید رضایت داشته باشند یا خیر. اگر نمی‌توانید به پدر و مادر خود در مورد حاملگی بگویید، با یک مرکز مشاوره تماس بگیرید. در وب‌سایتfamilienplanung.de مراکز مشاوره رایگان در منطقه خود را پیدا کنید.

هزینه‌های سقط‌ جنین در آلمان چقدر است و چه کسی آنرا پرداخت می‌کند؟

اگر بارداری حاصل تجاوز جنسی باشد و یا زندگی مادر را به خطر بیندازد، شرکت بیمه درمانی یا اداره سوسیال هزینه سقط جنین را پرداخت می‌کند . اما اگر کار می‌کنید و به دلایل دیگری می‌خواهید بارداری خود را پایان دهید، باید حداقل بخشی از هزینه‌ها را خودتان پرداخت کنید. در این مورد بیمه درمانی شما تنها هزینه‌های مشاوره و مراقبت‌های پزشکی و همچنین دارو، برای قبل و بعد عمل را پرداخت می‌کند. هزینه عمل سقط جنین را باید خودتان پرداخت کنید. هزینه‌ها معمولا بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ یورو است. در وب‌سایتzanzu.de می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد امکانات مختلف سقط جنین به زبان‌های مختلف پیدا کنید.
لطفا توجه داشته باشید: اگر شما از سوسیال یا جاب‌سنتر پول دریافت می‌کنید و یا دانشجو هستید و از خدمات بافوگ (بودجه دولتی برای هزینه‌های دوران دانشجویی) استفاده می‌کنید، می‌توانید برای پرداخت هزینه‌های سقط‌ جنین در شرکت بیمه درمانی یا اداره سوسیال درخواست دهید.

نمی‌خواهم از طفل خود نگهداری کنم و سقط هم نمی‌کنم چه کنم؟

اگر تصمیم بگیرید که نمی‌خواهید فرزندتان را بزرگ کنید و خودتان نگهدارید، می‌توانید به اداره یوگند امت اطلاع دهید. اداره رفاه جوانان (Jugendamt) یک خانواده را پیدا می‌کند که دنبال فرزند خوانده‌اند و فرزند شما را به آنها می‌سپارند.
اگر نمی‌خواهید کسی در مورد حاملگی شما باخبر شود، هنوز امکان تولد فرزند شما وجود دارد. اداره‌ها و موسسات مختلفی شما را در این بخش کمک خواهند کرد تا یک زایمان محرمانه (vertraulichen Geburt) داشته باشید.

با ولادت محرمانه می‌توانید با اطمینان فرزند خود را در یک بیمارستان بدنیا بیاورید. هیچکس جز یک مشاور نام و مشخصات شما را نمی‌داند. اگر فرزند را بصورت محرمانه بدنیا بیاورید و به یک خانواده دیگر واگذار کنید، فرزند شما بعد از سن ۱۶ سالگی حق دارد که نام شما را بداند. بجز فرزند شما هیچکس این حق را ندارد. شما مجبور نیستید هزینه‌های مشاوره و تولد خود را بپردازید. اگر می‌خواهید یک «ولادت محرمانه» داشته باشید، می‌توانید با مراکز مشاوره برای ولادت محرمانه Beratung & Geburt vertraulich بصورت ۲۴ ساعته و رایگان با شماره ۰۸۰۰۴۰۴۰۰۲۰ تماس حاصل نمایید. این مرکز معلومات و اطلاعات موردنیاز را به زبان‌های مختلف ارائه می‌کند. همچنین میتوانید با یک مرکز مشاوره تماس بگیرید. می‌توانید در وب‌سایتfamilienplanung.de مراکز مشاوره رایگان در منطقه خود را پیدا کنید.

قرص‌های اضطراری (Pille danach) کدام‌ها هستند؟قرص های ضدبارداری

اگررابطه جنسی غیرمحافظت شده داشته‌اید و نگرانید که ممکن است باردار شوید، می‌توانید از قرص‌های اضطراری (Pille danach) که حتی چند ساعت بعد از رابطه هم قابلیت پیشگیری دارد استفاده کنید. این قرص‌ها را می‌توانید بدون نسخه از همه داروخانه‌ها در آلمان به راحتی دریافت کنید. معمولا هزینه آن بین ۱۵ تا ۳۰ یورو است. انتظار می‌رود تا ۱۲ ساعت بعد از رابطه هم اثر داشته باشد.
لطفا توجه داشته باشید: قرص‌های اضطراری برای سقط‌جنین نیست . تنها می‌تواند مانع از بارداری شود، اما اگر در حال حاضر باردار هستید، این قرص‌ها تاثیری نخواهند داشت. اگر می‌خواهید در مورد قرص‌های بارداری بیشتر بدانید باید با دکتر زنان و مراکز مشاوره مراجعه کنید. دکتر زنان را در سایتfrauenaerzte-im-netz.de و مراکز مشاوره را در سایتprofamilia.de پیدا کنید.

بطور کلی چگونه می‌توانم از یک بارداری ناخواسته پیشگیری کنم؟

شایع‌ترین روش‌های پیشگیری از بارداری، در تمامی کشورها استفاده از کاندوم و قرص‌های ضد بارداری است. کاندوم‌ها را می‌توانید از همه سوپرمارکت‌ها و داروخانه‌ها در آلمان خریداری کنید.

اما قرص ضدبارداری را باید یک متخصص زنان تجویز کند. قرص‌ها باید با تعادل هورمونی طبیعی بدن شما همخوانی داشته باشد . به همین دلیل است که فقط در داروخانه موجود است. معمولا هزینه آن بین ۱۰ تا ۲۰ یورو در هر ماه است. برای زنان زیر ۱۸ سال شرکت بیمه این هزینه را پرداخت می‌کند و بالاتر از آن باید خودتان پرداخت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)