مشاغل پاره وقت آلمان برای دانشجویان بین المللی

مشاغل پاره وقت در آلمان برای دانشجویان بین المللی

دانشجویان بین المللی ، آلمان را به دلیل کیفیت تحصیل ، مقرون به صرفه بودن و فرصت های پیشرفت به عنوان مقصدی ایده آل برای تحصیل می دانند . مشاغل جانبی یا کار پاره وقت ، در کنار تحصیل ، بخش مهمی از تجربه تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی است. تقریباً دو سوم دانش آموزان در آلمان در طول تحصیل مشغول به کار هستند ،که فرصتی برای ایجاد درآمد و  افزایش مهارت ها و دانش خود فراهم می کند.

هزینه های زندگی در آلمان مقرون به صرفه و مطابق با میانگین اتحادیه اروپا تلقی می شود. با این حال ، دانشجویان بین المللی اغلب به درآمد اضافی نیاز دارند که از طریق مشاغل پاره وقت ، که در آلمان فراوان است ، به دست می آورند. از 1 ژانویه 2021 ، یک دانشجوی بین المللی برای تأمین هزینه های زندگی خود به 861 یورو در ماه نیاز دارد ، که تقریباً به 10،332 یورو در سال می رسد.

چه قوانینی برای دانشجویان بین المللی اعمال می شود؟

در مورد قوانین و مقررات کار پاره وقت در آلمان ، با همه دانش آموزان یکسان رفتار نمی شود. دانشجویانی که از اتحادیه اروپا ، ایسلند ، لیختن اشتاین ، نروژ و سوئیس آمده اند عملاً از حقوق مشابه دانشجویان آلمانی در مورد بازار کار برخوردارند. در صورتی که این دانشجویان بخواهند بیش از 20 ساعت در هفته کار کنند  مانند شهروندان آلمانی واجد شرایط مشارکت بیمه خاصی هستند.

دانش آموزان از کشورهای دیگر

دانشجویانی که از کشورهای دیگری به غیر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا ، ایسلند ، لیختن اشتاین ، نروژ و سوئیس آمده اند ، باید محدودیت های خاصی را رعایت کنند.

اگر از این دسته هستید ، موارد زیر را باید در نظر داشته باشید:

  • محدودیت ساعت کار

شما فقط مجاز به کار 120 روز کامل یا 240 روز نیم روز در سال هستید.

  • مجوز ویژه

اگر می خواهید بیش از ساعات مجاز کار کنید ، باید از آژانس کاریابی محلی (Agentur für Arbeit) و اداره ثبت نام خارجی ها (Ausländerbehörde) اجازه بگیرید.

دانشجویان بین المللی که در حال گذراندن دوره زبان یا دوره مقدماتی هستند فقط مجاز به کار در دوره تعطیلات با مجوز از آژانس کار فدرال و اداره مهاجرت هستند.
به طور معمول ، اجازه کار برای ساعات بیشتر به دانشجویانی که در مناطق با نرخ بیکاری پایین زندگی می کنند اعطا می شود.

توجه: دانشجویان بین المللی که به عنوان دستیار دانشگاهی کار می کنند معمولاً محدود به ساعت کاری نیستند. با این وجود ، آنها هنوز مجبورند دفتر خارجی ها را از شرایط آنها مطلع کنند.

مشاغل پاره وقت آلمان برای دانشجویان بین المللی - آینفاخ - einfach - part time jobe germany - کار پاره وقت

به عنوان یک دانشجوی بین المللی به دنبال مشاغل پاره وقت چیست؟

کارفرمایان و استخدام کنندگان بسته به نوع کارمندی که سعی در استخدام دارند ، پیشنهادات شغلی خود را در نقاط مختلف ، از جمله تابلو اعلانات دانشگاه و تمام راهها به درگاه های شغلی آنلاین ارسال می کنند.

برخی از مکان هایی که می توانید برای کار دانشجویی جستجو کنید عبارتند از:

  • تابلو اعلانات دانشگاه
    تابلو اعلانات دانشگاه می تواند راهی کارآمد برای یافتن شغل دانشجویی در دانشگاه باشد. به طور معمول ، این تابلوها مملو از برگه هایی است که دانشجویان می توانند ببینند و در موارد خاص ، کارفرمایان نیز مشاغلی را با ساعات انعطاف پذیر ، مناسب برای دانشجویان دانشگاه ، ارائه می دهند. بسته به زمینه تخصص و مهارت خود ، می توانید فرصت های شغلی پاره وقت متعددی را در تابلو اعلانات دانشگاه بیابید.
  • مراکز شغلی دانشگاه
    معمولاً دانشگاه ها دارای مراکز شغلی خاص خود هستند که هدف آنها کمک به دانشجویان برای یافتن شغلی است که می توانند در کنار تحصیل انجام دهند. این مراکز شغلی دائماً با طیف وسیعی از صنایع و کارفرمایان در ارتباط هستند ، بدین معنا که با بازار کار به روز هستند. دانش آموزان به طور معمول قرار ملاقات هایی را برای بحث در مورد شرایط خود و نوع کاری که در انجام آنها مهارت دارند تعیین می کنند و می بینند که آیا فرصت هایی در دسترس است یا خیر.
  • پورتال های شغلی آنلاین
    پورتال های شغلی آنلاین نیز برای دانشجویانی که مایل به کار پاره وقت در آلمان هستند مفید است. کارفرمایان پیشنهادات شغلی خود را در پورتال های کاری مختلف ارسال می کنند تا کارکنان بالقوه بتوانند آنها را ببینند و درخواست دهند. شما می توانید طیف وسیعی از فرصت های شغلی را در پرتال های کاری پیدا کنید ، که الزامات مهارت های تعیین شده برای مشاغل خاص را ذکر می کند ، بنابراین دانش آموزان می توانند بفهمند که آیا واجد شرایط این کار هستند یا خیر.
  • دوستان و دانشجویان همکار
    سوال از دوستان و دانش آموزان ، یا هر نوع آشنایی دیگر . علاوه بر این ، هنگامی که به دوستان خود اطلاع می دهید که بدنبال کار هستید، در صورت شنیدن خبر استخدام به شما اطلاع می دهند. همیشه امتحان همه گزینه های موجود مفید است.

چه فرصت های شغلی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد؟

در آلمان ، دانشجویان بین المللی ممکن است کار پاره وقت را در طیف وسیعی از صنایع انتخاب کنند. از  ثبت اسناد در دفاتر گرفته تا کار در دانشگاه به عنوان دستیار دانشگاهی ، گزینه های متعددی در دسترس است. یک فرصت شغلی مناسب به صورت پاره وقت فرصتی است که به نوعی با رشته تحصیلی آنها مرتبط باشد.

مشاغل پاره وقت آلمان برای دانشجویان بین المللی - آینفاخ - einfach - part time jobe germany - کار پاره وقت

برخی از رایج ترین مشاغل پاره وقت برای دانشجویان بین المللی در آلمان عبارتند از:

  • دستیاران دانشگاهی
  • ناظر کتابخانه
  • پژوهشگر ادبیات
  • دستیار آموزشی
  • مشاغل خارج از دانشگاه
  • پیشخدمت/پیشخدمت
  • نمایشگاه تجاری
  • پیک
  • پرستار بچه
  • متصدی بار
  • صندوقدار
  • ثبت اسناد اداری
  • رسانه (دانشجویان روزنامه نگاری)
  • تدریس خصوصی (دانش آموزان در تربیت معلم)
    به خاطر داشته باشید: اگر ساعات زیادی را در شغلی که مربوط به مدارک تحصیلی شما نیست کار کنید ، دوره تحصیل خود را طولانی می کنید.

به دانشجویان در آلمان چقدر پرداخت می شود؟

مشاغل دانشجویی در آلمان به اندازه کافی برای دانشجو درآمد اضافی ایجاد می کند، ولی با این وجود از این طریق نمی تواند همه ی هزینه های زندگی را پرداخت کند. به طور کلی ، حداقل دستمزد در آلمان در حال حاضر (تا سال 2019) 9.19 یورو در ساعت است و هر دو سال یکبار به روز می شود. علاوه بر این ، عوامل متعدد دیگری نیز نقش دارند.

دستمزد تا حد زیادی به مهارت های دانش آموزان و همچنین صنعتی که در آن مشغول هستند بستگی دارد. مشاغلی وجود دارد که مبالغ بالاتری را پرداخت می کنند در حالی که سایر صنایع بسته به بازار کار منطقه ای ممکن است هزینه کمتری پرداخت کنند. این بدان معناست که در شهرهای بزرگتر آلمان ، ممکن است شغلی پیدا کنید که در مقایسه با همان شغل در شهرهای کوچک آلمان دستمزد بیشتری دریافت کند.

در صنایعی مانند تولید ، موسسات دانشگاهی و همچنین نمایشگاه های تجاری ، دستمزد در ساعت به طور معمول بیشتر از حداقل دستمزد است.

آیا دانشجویان بین المللی مشاغل پاره وقت مالیات می پردازند؟

دانشجویان در مشاغل دانشجویی می توانند تا 450 یورو در ماه بدون نیاز به پرداخت مالیات درآمد داشته باشند. اگر به طور منظم بیش از این مبلغ درآمد دارید ، باید شماره مالیاتی دریافت کنید. به این ترتیب ، هر ماه مبلغ معینی از دستمزد شما کسر می شود ، اما در صورت ارائه اظهارنامه مالیاتی ، می توانید آن را در پایان سال پس بگیرید.

آیا دانشجویان در آلمان سهم بیمه تامین اجتماعی را پرداخت می کنند؟

در صورت اشتغال دائم در آلمان ، واجد شرایط دریافت کمک های بیمه تامین اجتماعی خواهید بود. این شامل پرداخت بیمه درمانی ، بیمه مراقبت های پرستاری ، بیمه بازنشستگی و بیکاری می شود. اگر کمتر از دو ماه به مدت 50 روز کار می کنید ، ملزم به پرداخت سهم بیمه تامین اجتماعی نخواهید بود. افرادی که برای مدت طولانی تری کار می کنند باید بیمه بازنشستگی داشته باشند.

 

5/5 - (1 امتیاز)