7 راه برای زندگی دانشجویی کم خرج در آلمان

۷ راه داشتن زندگی دانشجویی کم‌خرج

به عنوان یک دانشجو شما مجبور هستید تا جایی که امکان دارد از هزینه‌های جاری خود بکاهید. اگر بخواهیم به صورت واقعی به این قضیه نگاه کنیم بیشتر ما در مدیریت پول و هزینه بسیار ضعیف هستیم. اما راه‌هایی وجود دارد که تضمین می‌کند پول شما به عنوان یک دانشجو تا پایان ماه کفاف زندگی شما را می‌دهد.

هیچ حسی بدتر از این نیست که شما نتوانید در یک فعالیت اجتماعی بخاطر نداشتن پول کافی شرکت کنید. خوشبختانه راه‌هایی وجود دارد تا اون خرده پول‌ها و باقی‌مانده‌ها رو به حجم بیشتر تبدیل کرد.

  • بودجه

می‌دونیم که ممکنه خسته کننده به نظر بیاد اما واقعا وقت زیادی از شما نمی‌گیره. یک فایل اکسل بسازید، از یک برنامه موبایل استفاده کنید و… که به خودتون برای مشخص کردن هزینه‌های ماهیانه کمک کنید. این‌ها به شما کمک می‌کنند که خرج و مخارج ماهیانه خود از کرایه خونه تا هزینه کوتاه کردن مو را رهگیری کنید.

  • هزینه خوراک رو به صرفه کنید

راه‌های بسیار زیادی وجود دارد تا مطمئن شوید تا آخر ترم غذایی برای خوردن وجود دارد. پخت غذا به عنوان یک راه همیشگی برای ذخیره پول به همه دانشجویان پیشنهاد می‌شود. داشتن یک، دو، سه و یا حتی چهار تا دوست با شکم صاف کمک بسیار زیادی در کم کردن وعده های غذایی و بهینه غذا خوردن می‌کند.. شما حتی از آشپزی می‌توانید بعنوان یک تفریح نیز استفاده کنید. با دوستان خود جایی قرار بگذارید و جمع شوید و بخشی از تفریح خود را به غذا پختن اختصاص دهید.

خرید محصولات محلی و سوپرمارکتی نه تنها در هزینه کلی شما به کمکتان می‌آید؛ بلکه تقریبا از همان کیفیت محصولات دیگر نیز برخوردارند. نیازی نیست وقتی که پول کافی ندارید بخواهید برای چیپس و پفک و سایر تنقلات خرج اضافی کنید.

عمده خرید کنید. اگر یک بسته پاستا می‌بینید که احتمالا برای سیر کردن یک تیم راگبی کافی است و فکر می‌کنید از پس آن بر نمی‌آیید، باز هم آن را انتخاب کنید. محصولات در این حجم معمولا در بلند مدت باعث ذخیره پول و کمتر مصرف کردن شما می‌شوند. شما نمی‌خواهید یکی از آن دسته از دانشجویانی باشید که برای غذای شب بین خرید پاستا از یک فروشگاه معتبر و یا امتحان کردن سوشی از یک فروشگاه غذای آسیایی می‌مانند باشید.

  • آماده پرداخت قبوض باشید

این حقیقت دارد که از روزی که اسم وام دانشجویی و… به زندگی شما وارد می‌شود، می‌توان با صحنه ورود مکسیمیلیانوس به آن میدان ورزشی بزرگ مقایسه شود. در برخورد با کمبود پول زیاد شگفت زده نشوید. مطمئن شوید که قبل از پرداختن به خریدهای غیر ضروری حتما هزینه کرایه و وام و… را کنار می‌گذارید.

 

  • کتاب‌های نو نخرید

باور کنید یا نکنید، نو همیشه بهترین نیست؛ البته، در در مورد قیمت به هر حال. بعضی از دانشگاه‌ها به فاصله چند ماه مانده تا شروع ترم جدید لیستی از کتاب‌هایی که ممکن است در طول ترم به آن ها نیاز پیدا کنید منتشر میکنند. در مقابل حرکت سریع و خرید کتاب‌های نازه چاپ شده مقاومت کنید! (همه میدونیم که چقدر داشتن و خریدن کتاب‌های نو جذاب است.) تعداد بی‌شماری از دانشجویان در پایان هر ترم به دنبال فروش کتاب‌های (البته مناسب) خود هستند. وب‌سایت‌های زیادی همچنین در رابطه با این قضایا راه‌اندازی شده‌اند که سر زدن به آن‌ها چندان خالی از لطف نیست.

  • کار پاره وقت

چه برای ذخیره بیشتر و چه برای خرید لباس برای دوستان خود! باشد، کار پاره وقت تضمین دریافت ماهانه همچین هزینه هایی است. نه تنها این بلکه این موضوع به ساختن شخصیت پخته تر، جدا شدن از زندگی یکنواخت دانشگاهی و… شما کمک شایانی می‌کند. این موضوع رو حتما در ذهن داشته باشید که مجموع ساعات کاریتون از 15 ساعت در هفته بیشتر نشود؛ این موضوع به گمراهی شما از درس و… ممکن است منجر شود.

  • خرید کارت NUS (National Union of Students)

     

خرید اشتراک یک ساله کارت NUS تنها به مبلغ 12 یورو (کمتر بیشتر) بسیار به شما در ذخیره پول در موارد مختلفی کمک می‌کند. تنها چیزی که نیاز است این است که شما از 16 سال بیشتر و در حال تحصیل باشید. با داشتن این نمونه کارت‌ها شما به بیش از 200 مورد تخفیف در زمینه‌های مد، موبایل، غذا و نوشیدنی دسترسی خواهید داشت.

  • کارت مترو/ اتوبوس

مدل‌های مختلف کارت‌های مدت دار مترو و اتوبوس در همه جای دنیا وجود دارد. این نمونه کارت ها می‌توانند سه ماهه، شش ماهه و حتی یک ساله باشند و در صورت خرید و استفاده از این کارت ها از تخفیف های بیشتری در سفرهای شهری و ین شهری می‌توانید استفاده کنید. در بعضی نقاط جهان امکان انتخاب بازه زمانی برای استفاده از این نوع کارت ها نیز وجود دارد.

زندگی دانشجویی ممکن است در ابتدا سخت به نظر برسد؛ اما امیدواریم با خواندن و بهره بردن از این هفت روش بتوانید زندگی بهتری در زمان تحصیل تجربه کنید.

شما چطور؟ آیا ایده و یا راهی برای ذخیره و یا بهتر خرج کردن پول‌تان در زمان تحصیل دانشجویی دارید؟

5/5 - (1 امتیاز)