حمل و نقل عمومی در آلمان

حمل و نقل عمومی در آلمان

بیشتر شهرهای آلمان سیستم حمل و نقل بهینه دارند. در شهرهای بزرگ همانند برلین، هامبورگ و مونیخ، مجموعه‌ای از این‌ها (S-Bahn ،U-Bahn ،Tram ،Bus) دست به دست هم می‌دهند و سیستم حمل و نقل عمومی شهری را تشکیل می‌دهند.

 

انواع حمل و نقل عمومی در آلمان

 

درون سیستم حمل و نقل عمومی آلمان پنج نوع مختلف جابجایی وجود دارد:

s-bahn einfach.ir

 

S-Bahn

 

این واژه از Schnellbahn یا Stadtschnellbahn مشتق شده است و همان گونه که از نامش پیداست، سریعترین نوع حمل و نقل عمومی است. این نمونه شبیه راه آهن شهری است با این تفاوت که سرعت بسیار بالا و محدوده بسیار وسیعتری را پوشش می‌دهد. سمبل S-Bahn به صورت یک S با رنگ سفید است که دارای یک پس زمینه سبز می‌باشد.

u-bahn einfach.ir

 

U-Bahn

 

U-Bahn یا Untergrundbahn نمونه آلمانی مترو می‌باشد. قاعدتا باید تمام مسیرها به صورت زیرزمینی باشند اما به دلیل گستردگی بسیار و تعداد بالای خطوط، برخی از آن ها بالای سطح زمین قرار دارند. سمبل U-Bahn به صورت یک S با رنگ سفید است که دارای یک پس زمینه آبی می‌باشد.

tram einfach.ir

 

Tram (Straßenbahn)

یه چیزی بین U-Bahn و اتوبوس، ترام‌ها در آمریکا به ماشین‌های شهری معروف هستند. آن ها در خیابان روی ریل حرکت می‌کنند و ایستگاه‌های متعددی دارند. ایستگاه‌های ترام ها معمولا با اتوبوس‌ها مشکترک است و به صورت Tram با پس زمینه قرمز هستند.

bus haltestelle einfach.ir

 

Bus

 

اتوبوس‌ها همانند اغلب نقاط دیگر جهان تکیه گاه اصلی بسیاری از شهرهای آلمان هستند. در حالیکه مابقی وسایل حمل و نقل عمومی در ساعاتی مشخص خدمت رسانی می‌کنند (به جز آخر هفته ها که معمولا در طول شب هم فعال هستند) اتوبوس‌ها شبانه روزی در حال استفاده هستند. ایستگاه‌های اتوبوس معمولا به فاصله هر 300 متر از همدیگر قرار دارند. سمبل Bus به صورت یک H سبز رنگ (به عنوان Haltstelle) است که دارای یک پس زمینه زرد می‌باشد.

regional trains einfach.ir

 

Regional Trains

 

بعضی شبکه همچنین از قطارهای منطقه‌ای نیز پشتیبانی می‌کنند که معمولا توسط Deutsche Bahn که شرکت پیمانکار سرویس‌های مربوط به قطار آلمان هست اداره می‌شود. قطار های منطقه‌ای یا به صورت RB (Regionalbahn) با ایستگاه‌های مختلف و یا RE (Regionalexpress) با ایستگاه‌های کمتر و سرعت بیشتر هستند.

zones einfach.ir

 

مناطق سفر (Waben)

 

مناطق سفر یک بخش مهم از سیستم حمل و نقل عمومی آلمان را تشکیل می‌دهند. همانند بقیه سیستم‌های جهان یکی از فاکتورهای مهم تعیین هزینه سفر، عبور از مناطق سفر است. نقشه‌های حمل و نقل عمومی معمولا منطقه بندی شده‌اند. مثلا منطقه A برای دور مرکز شهر، منطقه B برای کمی بیشتر و مابقی به همین صورت…

ایرادی نداره که شما از چند وسیله نقلیه عمومی استفاده می‌کنید؛ تا زمانی که سفر شما پایان نیافته از همان بلیط برای ادامه سفر خود در همان منطقه می‌توانید استفاده کنید.

با تیم آینفاخ همراه باشید تا درباره دیگر موارد و شرایط زندگی در آلمان اطلاعات بیشتری کسب کنید.

شنوای پیشنهادات و انتقادات شما از طریق بخش نظر ها نیز هستیم.

5/5 - (1 امتیاز)