یادگیری زبان آلمانی در یک ماه؛ رویایی که در خواب می‌بینید!

آیا می‌توان در یک ماه به زبان آلمانی مسلط شد؟ دوست داشتیم پاسخ‌مان به این سوال مثبت بود اما متاسفانه چنین نیست. یادگیری زبان آلمانی در یک ماه فقط برای کسانی میسر است که در سطح بالایی از آلمانی قرار دارند. قطع به یقین می‌توان گفت به جزء زبان مادری عملاً امکان یادگیری هیچ زبانی در مدت یک ماه امکان‌پذیر نیست!

بنابراین پاسخ سوال این مقاله را در همین ابتدا دادیم اما قصد داریم نکاتی را برای یادگیری بهتر زبان آلمانی باهم بررسی کنیم تا اگر شما هم به دنبال آموزش زبان آلمانی هستید با هزینه کم‌تر، مسیر مفیدتری را دنبال کنید.

آیا یادگیری زبان آلمانی در یک ماه شدنی است؟ آیا مفید است؟

در دنیایی که به سرعت حرکت می‌کند، معمولاً سرعت یکی از فاکتورهای کلیدی برای سنجش معیارهای مختلف موفقیت است. جستجوی عباراتی نظیر «یادگیری زبان آلمانی در یک ماه»، «چطور انگلیسی را در دو هفته بیاموزیم» یا از کجا فرانسوی را سه ماهه یاد بگیرم؟

نشان می‌دهد که بخش زیادی از زبان‌آموزان در یک رویای شیرین به سر می‌برند. صادقانه بگوییم این رویا بیش‌تر یک توهم است و تنها برای کسانی شیرین است که قصد کلاه‌برداری از علاقه‌مندان به زبان دارند. زبان یک پروسه و فرآیند طولانی و دائمی است.

یادگیری زبان در واقع آشنایی با یک دنیای دیگر از نظر فرهنگی و اجتماعی است و عملاً این فرآیند طولانی در کوتاه‌مدت رخ نخواهد داد.

به همین دلیل در ادامه قصد داریم نکاتی را برای یادگیری بهتر زبان آلمانی باهم مرور کنیم. پیشنهاد می‌کنیم اگر هنوز اصرار دارید که می‌توان در یک ماه آلمانی را فراگرفت مقاله یادگیری زبان آلمانی در یک ماه و نظرات کاربران را در وبلاگ اُتیچر مطالعه کنید.

اهداف بلندمدت به جای نتایج کوتاه مدت

معمولاً افراد از یادگیری یک زبان جدید اهداف متفاوتی را دارند. مهاجرت تحصیلی، ارتباط کاری و حتی علاقه شخصی به فرهنگ و هنر یک کشور باعث می‌شود که فرد به دنبال یادگیری زبان آلمانی باشد.

وقتی هدف‌مند رفتار می‌کنیم و به دنبال یادگیری زبان دوم یا سوم می‌رویم معمولاً چشم‌انداز دقیق‌تری داریم و در ادامه مسیر خسته نمی‌شویم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر اقدامی برای یادگیری زبان آلمانی، هدف خود را از این کار مشخص کنید.

اگر هدف شفافی ندارید و صرفاً می‌خواهید یک زبان را یاد بگیرید بهتر است از یادگیری آلمانی صرف نظر کنید، چون به احتمال زیاد در میانه راه یادگرفتن را رها خواهید کرد.

منابع مناسب را انتخاب کنید

در یادگیری هر زبانی بخش زیادی از تلاش زبان‌آموز صرف پیدا کردن منبع مناسب و دقیق می‌شود. اگر بدون تحقیق کافی درباره منابع به سراغ خرید و انتخاب منابع یادگیری آلمانی برویم به تدریج از مسیر اصلی منحرف می‌شویم.

به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم حتماً و حتماً با مشورت اساتید یا کسانی که از صفر آلمانی را فراگرفته‌اند، لیستی از منابع را بررسی و انتخاب کنید. از طرفی توجه کنید تعدد منابع باعث خستگی و سردرگمی می‌شود بنابراین فریب منابع زیاد را نخورید و تلاش خود را بر روی مطالعه کامل منابع محدود و کافی قرار دهید. در کنار مطالعه منابع آکادمیک می‌توانید بخشی از زمان خود را به تماشای سریال المانی برای تقویت زبان اختصاص دهید.

ابزارهای آنلاین را فراموش نکنید

این روزها همه چیز در دنیای دیجیتال رخ می‌دهد، حتی یادگیری. با استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل و وب‌سایت‌های آموزش زبان آلمانی می‌توانید مسیر یادگیری را کوتاه‌تر دنبال کنید.

فراموش نکنید که بخش زیادی از زمان ما صرف گشت و گذار در شبکه‌های مجازی می‌شود و به جای تلف کردن این زمان می‌توان آن را صرف یادگیری زبان آلمانی کرد.

از طرفی ساکنین شهرهای بزرگ زمان مرده‌ی زیادی دارند. انتظار برای خلوت شدن خیابان، آمدن قطار بعدی و پیاده‌روی در خیابان. این زمان‌ها فرصت خوبی است که گوش‌تان را به شنیدن آلمانی عادت دهید و به تدریج این کار را به یک عادت خوب در زندگی‌تان تبدیل کنید. برای مشاهده لیست این اپلیکیشن‌ها می‌توانید به صفحه اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی مراجعه کنید.

تمرین، تکرار و تمرین

بهترین استاد زبان انگلیسی تهران یا مدرس آلمانی در ایران هم بدون تلاش مستمر شما نمی‌تواند به شما کمکی کند!

اجازه دهید راز یادگیری زبان آلمانی را به شما بگوییم؛ تنها راه تسلط بر زبان آلمانی، تمرین، تمرین و تمرین است. بدون تکرار، تمرین و استمرار در این مسیر هرگز نخواهید توانست بر زبان آلمانی مسلط شوید.

اگر فرصت کوتاهی برای یادگیری زبان آلمانی دارید باید ساعات مطالعه و تمرین خود را افزایش دهید. در هر صورت به خاطر داشته باشید که زبان فرار است و زبان قانون‌مندی مثل آلمانی به تمرین بسیار بیش‌تری نیاز دارد.

اُتیچر همراه شما در یادگیری زبان آلمانی

در هر مسیری داشتن یک همراه می‌تواند به یادگیری بهتر و موثرتر کمک کند. برای یادگیری زبان آلمانی می‌توانید از یک مدرس حرفه‌ای کمک بگیرید. اُتیچر با همراهی برترین اساتید کشور امکان تدریس خصوصی زبان آلمانی را به زبان‌آموزان فراهم کرده است.

با اُتیچر بدون هیچ مرزی می‌توانید مسیر یادگیری آلمانی یا هر زبان دیگری را دنبال کنید. برای شروع کلاس زبان آلمانی به همراه یک جلسه رایگان کافی است همین حالا عبارت اُتیچر را در گوگل جستجو کرده و وارد سایت این پلتفرم آنلاین زبان شوید. اُتیچر همراه شما در یادگیری زبان است.

5/5 - (1 امتیاز)